Recension, Saknad: Träffad av blixten-Jenny Carroll

Saknad: Träffad av blixten(del 1)
Jenny Carroll/Meg Cabot
224 sidor
4,5/5




Jessica Mastriani är inte som tjejer brukar vara! När andra tjejer ägnar sig åt dans eller teater får hon ofta kvarsittning för att hon till exempel har hamnat i slagsmål med skolans fotbollslag. Då sitter hon bredvid Rob, skolans sexigaste kille! På väg hem en sen eftermiddag hamnar hon i ett oväder och träffas av blixten. Hon kan se var blixten har gått in men det finns inget märke som visar att den har gått ut! Hon har fått en underlig gåva..

Liten del av texten från Bokia.se

Den här boken tyckte jag var mycket bra!
Jag hade inte planerat att läsa den utan jag bara lånade den och läste den faktiskt till och med.
Det är jag glad för. Den var faktiskt väldigt bra, den var även annorlunda. Det var inte en helt vanlig bok.
Jag vet inte om jag har läst om någon som har blivit träffad av blixten tidigare och fått en gåva pga det.
Den var också väldigt rolig.
Jag ska garanterat läsa de andra böckerna i serien. Om jag har fattat det rätt så finns det fem böcker i serien sammanlagt.
Och jag älskar också kärleken mellan Rob och Jessica som växer fram!

Här kommer de i ordning:
1. Träffad av blixten
2. Kodnamn Cassandra
3. Gömstället
4. Fritagningen
5. Okänd identitet


/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Malin

De är så jäkla bra och roliga!!!

2010-07-18 @ 20:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0