Slumpens bok- Åsa Lind

Slumpens bok
Åsa Lind
305 sidor
2,5/5

Hanna älskar att skriva listor, hon gillar även att vara ensam.
En dag när hon är på väg till skolan så kommer hon över en mystisk bok.
Det är få personer som kan läsa ur boken men Hanna kan det.
Hon träffar en gammal tant som är 102 år gammal och som känner till Slumpens bok.
Hon berättar för Hanna att Hanna är en läsare. Hon är den enda som kan se den verkliga texten.
Det Hanna läser i boken inträffar oftast.
Eftersom Hanna har problem med sin mamma så flyttar både Hanna och hennes mamma in hos den gamla tanten. Det visar sig snart att det är fler personer involverade i Slumpens bok än vad Hanna kunde ana från början.
Självklart är det också personer som gör nästan vad som helst för att få tag i både boken och läsaren.

På sätt och vis gillade jag inte alls den här boken. Stavfel på nästan varenda sida och det stör mig något enormt.
Stavfel kan enligt mig förstöra en hel bok även om själva historian är intressant. Författaren hade även glömt saker. Jag har för mig att en gång skrev hon att tanten var 102 år gammal. Några sidor senare så står det att hon är 104 år gammal. Jag blev så frustrerad och irriterad att jag nästan ville sluta läsa boken. Men eftersom jag hade väntat i flera månader på att få boken så läste jag såklart färdigt den.
Jag kan garantera att boken hade fått mycket högre poäng om det inte hade varit för alla stavfel.

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Lisa

Min har inte särskilt många stavfel i sig. ._.

Eller så har jag inte pallat kolla.

Tycker personligen att den var ganska bra, faktiskt. c:

2010-07-05 @ 20:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0