Tillbaka till Pompeji- Kim M Kimselius

Tillbaka till Pompeji
Kim M Kimselius
Betyg: ☼☼☼☼☼ 5/5


Detta är den första boken i en serie med hittills 12 böcker.

Ramona är på skolresa i ruinstaden Pompeji. Hon sätter sig ner ett tag för att vila och somnar.
När hon vaknar upp så är hon i Pompeji år 79 e.kr. Den första hon träffar är Theo som hon genast blir kompis med. Han tror på att hon har gjort en tidsresa. Theo hjälper Ramona och hon får bo hos honom och hans familj.
Men när Ramona får veta vilket årtal det är så måste hon göra sitt bästa för att försöka rädda folket i staden.


Jag tyckte att detta var en mycket bra bok eftersom att Kim lyckas väva in historia med påhittade berättelser.
Jag gillar historia och man lär sig väldigt mycket. De är spännande från första sidan och det tar inte lång tid innan man har läst ut boken.
Längst bak i boken finns det också en faktadel om man vill veta ännu mer fakta om det mesta som har nämnts i boken.

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Malin

trodde aldrig att jag skulle få uppleva att du bloggar Anna... :D



Men jag kan bara hålla med, böckerna är megabra!

2010-07-01 @ 22:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0