Feber, och som vi har väntat

Nu finns äntligen det svenska namnet ute till boken Linger av Maggie Stiefvater och det är ju fortsättningen till Frost (Shiver).
Tyvärr blev jag rätt så besviken på namnet, det var inte särskilt fint..
Frost låter ju väldigt vacker och poetiskt och sen så kommer Feber som inte alls låter särskilt poetiskt.
Förra året var det här vad jag ville. Jag hade många skäl att önska att jag var en del av vargflocken i skogen bakom mitt hus. Men nu iakttar jag inte längre vargarna och väntar på att en av dem ska komma till mig. I stället är det vargarna som iakttar mig och väntar på att jag ska komma till dem.

Grace borde vara lycklig. Det har gått flera månader sedan de lyckades bota Sam och han har klarat sig genom hela vintern utan att förvandlas till varg. Så hon borde vara lycklig. Men det är hon inte. En våldsam feber rasar i hennes kropp och för var dag som går växer vargen inom henne sig allt starkare och hotar att ta över hennes kropp. Kommer hon att förvandlas när vintern kommer?

Samtidigt dras Isabel, som redan har förlorat sin bror till vargarna, obönhörligt till flockens senaste medlem, den farligt sexige Cole. Men Cole är inte att lita på. Han kämpar för att förbli varg för att glömma sitt förflutna. Ett förflutet som kan innebära slutet för vargarna i Mercy Falls …

Vad jag kan se på Bokus hemsida så släpps boken 7de mars! Alltså samma datum som Andens kraft del 5 i Vampire Academy.

Det har faktiskt tagit väldigt lång tid innan man ens fick någon fakta om den här boken. Linger släpptes ju faktiskt i somras på engelska.

/Anna(:




Kommentarer
Postat av: B(:

ååh den vill ja lääsa! :D

2010-11-05 @ 19:57:52
URL: http://bbloggar.blogg.se/
Postat av: Gudon

Nä håller med dig om att namnet inte är så fint...

Har boken på engelska hemma förrsten och jag kan säga att den brittiska omslaget inte är fint alls. Svart och vit, passar inte ens ihop till handlingen. "/

2010-11-05 @ 23:16:51
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Naima

Haha elr hur, 'feber.' låter ju inte såå fint..

2010-11-07 @ 18:31:33
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Addikoko

Åh, längtar!:D

2010-11-09 @ 19:00:34
URL: http://addikoko.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0