Löftet

Löftet
Richelle Mead
522 sidor
5/5
Del 4 i Vampire Academy
Dimtri har blivit strigoi och Rose måste lämna Lissa för att resa till Ryssland för att leta reda på honom och döda honom. Något hon lovade honom att göra om han någonsin skulle bli strigoi. Hon reser till Sibirien för att hitta honom. Om hon hittar honom gäller det att hon inte tvekar en enda sekund för då är det för sent, men hur lätt är det egentligen att döda den man älskar mest? Även om den har förändrats till en ondskefull varelse. Rose träffar på en rad intressanta människor på sin resa och börjar fundera på om hon verkligen kommer klara av att döda Dimtiri. Om hon ens vill döda honom..

Jag älskar verkligen Vampire Academy och Rose! Hon är en så stark karaktär och hon är en stor förebild. Den här boken är verkligen girl-power och jag älskar det.

Man lider från första stund i boken och man vill helst bara att den ska ta slut. Samtidigt som man bara vill läsa mer och se vad som kommer hända. Egentligen både vill man och vill inte veta vad som händer. Nyfikenheten tar över och man kan inte hejda sig från att läsa även om man inte vill veta hur det kommer sluta.

Några gånger gör det så ont i hjärtat att jag undrar om den här boken verkligen är hälsosam för mig.
Jag kan säga att jag hade en teori i början av boken som visade sig vara ganska så korrekt i slutändan.
När jag har läst ut boken vill jag bara ha mer!
Boken är väldigt bra skriven och även komisk på vissa ställen vilket jag uppskattar väldigt mycket.
Jag gillar att Richelle lyckas skriva en sån hemsk,sorgsen och plågsam bok samtidigt som man läser om humor, glädje och spänning.
Det är nog därför som boken inte blir tråkig och deprimerande. Hela tiden har hon med de snabba svaren och roliga kommentarerna och man kan verkligen känna igen sig i personerna och verkligen ta till sig personerna.
Detta är inte endast en deprimerande bok som man blir ledsen av utan även en fin bok om kärlek och vänskap.

Den slår inte Skuggkysst men den är inte långt bakom. Skuggkysst är nog den bästa i serien hittills.

Som jag har sagt tidigare så älskar jag verkligen den här bokserien, den har allt!


/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Gudon

Skuggkysst är också min favorit bok i serien :)

2010-11-13 @ 01:08:12
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Nea

Svar: Oj vad kul :D Vad är ett bokcafé? Det låter intressant

2010-11-13 @ 21:55:00
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0