Jinx- tur i oturen

Jinx- tur i oturen
Meg Cabot
204 sidor
3,5/5



Jinx,eller Jean som hon egentligen heter, måste flytta från sitt hem ett tag pga sin vanliga otur. En kille har nämligen förföljt henne. Hon har alltid haft otur, ända sedan blixten slog ner i sjukhuset när hon föddes, så hon var egentligen inte förvånad över att detta hände henne.
Hon flyttar till sin moster och hennes kusin visar sig ha förändrats. Hon är inte längre trevlig och hon döljer något men Jinx vet inte vad. Kanske är även hon inblandad...

Tyvärr tyckte jag inte att den här boken höll samma mått som Meg Cabots tidigare böcker. Den var absolut inte dålig men den var inte lika bra som hennes tidigare böcker enligt mig. Kanske tyckte jag bara att det var lite konstigt med hela den här häxgrejen.Det var liksom inte alls vad man förväntade sig och det konstiga tyckte jag var att det kändes som att alla kunde trolla bara de visste formlerna och så. Det kändes bara så påhoppat att man fick veta att Tory var häxa och att hon ville att Jinx också skulle vara med i deras så kallade "klan".

Slutet tyckte jag däremot var mycket bättre än början, då började man acceptera lite av den här häxgrejen och jag älskar verkligen Zach. Han var väldigt mysig och omtänksam.
Om det är något Meg Cabot är bra på så är det att skapa karaktärer och även att skapa bra och trovärdiga kärlekspar.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men det var något med den här boken som jag inte direkt gillade. Så jag är en aning besviken på den för jag hade väntat på att läsa den. Nu får jag hoppas att Airhead är bättre,men jag har hört mycket bra om den.:D

Förresten läser jag Löftet av Richelle Mead nu. Att en bok som inte ens är verklig kan vara så smärtsam.. Och att den kan kännas så verklig. Ni kan vänta er en recension på den när jag läst ut den. Om jag klarar av att skriva om den..

/Anna(:




Kommentarer
Postat av: Gudon

Löftet är inte den bästa boken på VA men en viktig del, jag grät så mycket för Roses skull och Adrian ;) Men den är helt klart läs värd och längtar tills sista boken av serien kommer ut :D

2010-11-01 @ 16:04:38
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Nea

Haha, jag älskade den där boken! Fast eftersom jag hyllar allt av Meg Cabot kanske man inte borde lyssna på mig. Men Airhead är ändå lite bättre än Jinx ;D

2010-11-05 @ 23:32:22
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0