Bröllopsfixarens dotter

Bröllopsfixarens dotter:Öppna ditt hjärta
Coleen Murtagh Paratore
252 sidor
3,5-4/5

Willa har hela sitt liv flyttat runt till olika städer. Allt beror på hennes mamma Stella. Stella flyr så fort hon börjar gilla olika män i städerna och hon är rädd för kärlek. Till slut flyttar Stella och Willa till Cape Cod. Där trivs Willa och hon hittar många nya vänner, gamla som unga. Willa vill även ha en ny pappa eftersom hon aldrig fick träffa sin pappa. Han dog dagen efter att Stella och han hade gift sig. Willa har bestämt sig för att föra samman grannen Sam med Stella. Men är Stella verkligen redo för kärlek?


Den här boken passar nog 9-12-åringar. Den var väl helt okej men jag störde mig mycket på mamman och även på Willa. Mamman var så tjatig och Willa fick ju nästan inte göra något som hon ville. Man stör sig också på att hon aldrig verkar komma över sin första man. Lite udda är det också att nästan alla på Cape Cod är ensamstående. Alla deras fruar och män har dött.
Willa stör mig också lite ibland. Hon är alldeles för bestämd att hon vill ha en pappa och hon gjorde nästan vad som helst för att hennes mamma skulle börja gilla någon. 
En annan sak som störde mig var att hon ofta kallade sin mamma för Stella och Bröllopsfixaren. Fast visst kan jag förstå det. I början har hon ändå inte någon superbra relation till sin mamma eftersom Stella inte vill släppa in någon nära sitt hjärta som hon gjorde en gång tidigare och det blev krossat.
Men visst var boken även mysig vissa stunder. Hade jag läst den här i somras hade jag nog fått en lite annorlunda känsla för detta är definitivt en sommarbok. Tyvärr är inte den här boken särskilt svår att förutspå handligen i.

På något sätt gillade jag den ändå och jag tänker läsa fortsättningen:D
Lättläst var den också(:

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Naima

Okej, jag har läst väldigt många recensioner om böckerna och det flesta kommentarerna är 'Böckerna är typiskt för ungdomar' så jag tror nog att böckerna passar mig xD

Jag ska nog ta och låna den första boken snart.

2010-09-26 @ 18:17:13
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Hemlig

Gillar boken mkt :) Finns en fortsättning, "Amors pilar". Håller på att läsa den nu :)

2010-12-30 @ 21:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0