Vampire Diaries: Uppvaknandet

Titel: The Vampire Diaries: Uppvaknandet
Författare: L.J Smith
Sidantal:206 sidor
Betyg:7/10
(och ja, mitt batteri är slut i kameran igen, hur kan det hela tiden vara slut?!)

Elena är skolans drottning och hon kan få vem hon vill. Förutom Stefan Salvatore, tydligen. Han är ny på skolan och varje gång Elena försöker prata med Stefan så går han ifrån henne.
Hon förstår inte vad det är för fel på honom och hon bestämmer sig för att göra allt för att få Stefan.
Problemet är att han verkar ha en mur omkring sig som inte går att komma innanför men Elena tänker lyckas.
Han har även ett väldigt trassligt förflutet..

Jag har ännu bara läst första delen i första boken(som innehåller både första och andra boken) och jag är inte särskilt imponerad än.
Det är i alla fall väldigt tydligt att boken inte är som serien. Än så länge föredrar jag absolut Tv-serien.
Man har liksom redan en bild i huvudet av hur Vampire Diaries är så det blir konstigt när man även ska göra sig en ny bild, där Elena dessutom är bitchig och blond.

Som jag kanske inte har berättat så är jag Team Damon och det står jag kvar vid även när det gäller böckerna än så länge. De få gånger som Damon var med i första boken var garanterat de bästa och roligaste. Mer Damon åt folket!

Men jag ger ännu inte upp hoppet och jag tror att de kan bli mer spännande inom en snar framtid, det är kanske anledningen till att de har satt de två första böckerna i en bok. För att man liksom ska fortsätta ändå även om man kanske inte är riktigt övertygad.

Det var ett ställe i boken som jag verkligen tyckte var löjligt.

Sedan såg hon det smala band av siden som låg prydligt hopvikt i ett av hörnen.Hon tog fram det och lät det glida mellan fingrarna. Det var det aprikosfärgade hårband hon tappat andra dagen efter skolan.
Åh, Stefan. Tårarna sved i ögonen och bröstet svällde av gränslös ömhet.Så länge?
Har du älskat mig så länge? Åh,Stefan...
Elena s.120

Jag tyckte att det var väldigt löjligt eftersom det var ungefär två veckor sedan de träffat varandra för första gången. Vilket enligt mig inte är lång tid alls..

Annars en ganska bra bok som man av någon anledning faktiskt inte vill lägga ifrån sig när man väl börjat,man vet inte varför. Kanske är det vampyrernas tankekraft..


/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Gudon

Jag är också Team Damon! :)

2011-01-14 @ 15:54:27
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0