Beastly: Ett odjur

(jag ogillar bilden,men nu är boken inlämnad och den här recensionen har dröjt alldeles för länge)

Titel: Beastly
Författare: Alex Flinn
Sidantal:303
Betyg: 7/10
Språk: Svenska
Originaltitel: Beastly

Kyle Kingsbury är rik och snygg, dessutom är han hemsk. Han är riktigt elak och det enda han tänker på är sitt utseende. En dag råkar han i trubbel med en häxa och hon förvandlar honom till ett hårigt monster med klor.
För att bryta förtrollningen måste Kyle inom två år hitta någon att älska, som även älskar honom tillbaka, trots hans utseende.
Men när man ser hemsk och läskig ut och dessutom är fast i sitt hem så är inte det den lättaste uppgiften.
Hinner han inte bryta förtrollning inom två år så kommer han att för alltid vara ett monster.

När man läste boken så flöt det på väldigt bra och det tog inte lång tid förrän den här boken var utläst.
Det jag gillade bäst i den här boken var inte själva kärleksdelen, som jag oftast brukar gilla. Jag gillade hur Kyle utvecklades genom hela boken och att han faktiskt blev en bättre människa.

Ibland tyckte jag att den här boken kändes väldigt orealistisk, för jag fick känslan att den ändå skulle vara rätt så realistisk och då kändes det bara dumt när de orealistiska sakerna hände.

Jag tyckte också att det kändes lite konstigt att Kyle typ "kidnappade" Lindy. Han var ju inte direkt särskilt gammal och det gjorde att det kändes konstigt.
Men vad jag som sagt var verkligen gillade var hur Kyle utvecklades och hur han började visa respekt och blev mer tålmodig.

Slutet tyckte jag var gulligt, det var faktiskt väldigt bra,även om det var på gränsen till alldeles för gulligt.


Bästa med boken: Kyles utveckling
Sämsta med boken: Att den ibland kändes orealistisk och att det här inte kändes som en bok som borde vara orealistisk,även om han blev förtrollad av en häxa.
Åldersgrupp den passar för: Tonåringar.

/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0