Att vara Nikki


Titel: Att vara Nikki
Författare: Meg Cabot
Sidantal: 295
Betyg: 5/10
Originaltitel: Being Nikki
Serie: Airhead (del 2)

Em håller äntligen på att vänja sig vid Nikkis liv. Förutom att alla killar vill vara med henne, den enda som inte vill det är killen som Em verkligen gillar.
Tyvärr tror Em bara att hon har vant sig vid Nikkis liv, allt kommer snart att bli mycket värre än vad det var innan.

Riktigt dålig förklaring,jag vet. Men det är inte lätt att skriva en text utan att spoila för mycket.

Jag är så besviken på den här boken.. I början tyckte jag att den var ganska okej,men sedan blev den alldeles för otjejig. Jag ville ha en lättsam bok och trodde att detta skulle vara det, men jag hade fel.
Jag tycker inte alls att allt det här tjatet om att Stark hela tiden följer efter henne och avlyssnar henne är roligt.
Det är heller inte roligt att alla killar tydligen vill ha henne trots att Nikki tydligen var ett svin innan.
Jag tycker att man borde ha lärt känna Nikki lite innan de satte in Ems hjärna i Nikkis kropp för då hade det varit lättare att se skillnaden mellan Nikki och Em. Nu får man bara små ledtrådar ibland om hur Nikki egentligen var.
Dock finns det ju ett mysterium som håller på att lösas,men jag fattade inte riktigt det innan. Jag förstod inte ledtrådarna hon gav mig om att det var så det låg till.

Slutet av boken gjorde mig så himla frustrerad för det var så himla invecklat enligt mig. Man fick veta massa saker på väldigt kort tid och det var hur många viljor som helst och man kom inte ihåg vad varje person ville och varför.

Anledningen till att den här recensionen är lite flummig och konstig är för att jag varit på skolresa hela dagen och jag är jättetrött.

Jag är i alla fall väldigt besviken på den här boken. Jag hade förväntat mig en lättsam bok och fick något annat som inte alls var lättsamt, och inte särskilt händelsefullt eller spännande heller för den delen.

Fast jag tror ändå att jag ska läsa sista delen för jag vill se hur det slutar.

Bästa med boken: Meg Cabots idé med att byta hjärna.
Sämsta med boken: Det som liksom sänkte betyget väldigt mycket för mig var slutet. Slutet var alldeles för invecklat tyckte jag. och det var alldeles för mycket fakta på kort tid.
Ålder boken passar för: Tonåringar.

/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0