Sammanfattning av november 2012

 
Antal lästa böcker: 5
Antal lästa sidor: 912
 
Antal svenska böcker: 3
Antal engelska böcker: 1
Antal franska böcker (OMG, trodde aldrig detta skulle hända): 1/2
 
Läsmånaden november var väl inte heller superbra, men jag fick ändå läst en bok på över 550 sidor på engelska och det är jag stolt över. Dessutom var det en bok jag länge velat läsa och som jag i slutändan älskade. Dessutom läste jag en bok på franska, eller ja, tekniskt sett en halv bok. Men det var i alla fall 50 sidor. Dessutom läste jag hela TVÅ klassiker, dock inte av egen vilja direkt.
 
Bästa bok: Beautiful Creatures. Utan tvekan. Den var fruktansvärt bra och jag ser fram emot fortsättningen! 
 
 
 
 
 
Sämsta bok: Faktiskt så läste jag nästan bara dåliga böcker förutom Beautiful Creatures, men den som var sämst var nog ändå en hemlig bok som jag inte kan berätta för er om än.
 
Alla lästa böcker:
1. Hemligabokensomjagkanskeskriveromsenare
2. Papillon- Henri Charrière  50 sidor  (franska)
3. Stormaktstiden- Tomas Blom 44 sidor
4. Förvandlingen- Franz Kafka  68 sidor (recension kommer)
5. Beautiful Creatures- Kami Garcia & Margaret Stohl   563 sidor (recension kommer)
 
 
Antal sedda filmer: 4 (lite osäkert om det stämmer dock)
Bästa film: The Duchess helt klart! Otroligt bra film som jag rekommenderar till alla som gillar historiska filmer.
 
Biobesök: Var och såg Breaking Dawn som faktiskt förvånade mig positvit. En av de bättre i serien helt klart.
 
Alla sedda filmer: 2012, Papillon, Breaking Dawn Part 2, The Duchess
 
 
 
 
 
 
 
Imorgon börjar julkalendern!
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Tessans Bokblogg

My gooosh, måste ta tag i Beautiful Creatures typ nu nu nu!! :D

Svar: Ja, du måste läsa den! Den är superbra!
bookshelf

2012-11-30 @ 23:40:10
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Nilmas Bokhylla

Inte dåligt att läsa på franska :)

SV: Hade ingen aning om att man måste beställa för 25 pund, tyvärr. Och mailet.. ja, jag fick ett :P

2012-12-01 @ 00:05:34
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Julia

Åh! Lykke li tycket jag är så himla bra! Och bra jobbat att läsa en bok på franska! Längtar tills jag kan läsa lite längre texter på tyska, har precis börjat på steg 1 haha :)

2012-12-01 @ 00:15:00
URL: http://loobook.blogg.se
Postat av: Man

ÅH! Vad kul att få läsa din recension av Förvandlingen - jag ser jättemycket fram emot, japp. :-) Och den franska boken - bravo!

Svar: Vad kul att du ser fram emot recensionen! Jag ska hålla ett tal om den på svenskan och jag är lite halvt livrädd för det!
bookshelf

2012-12-01 @ 00:33:17
URL: http://bokskadad.blogg.se
Postat av: Rebecca :)

Måste läsa Beautiful creatures!

2012-12-01 @ 20:02:29
URL: http://thequestionmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0