The Bucket List 2014 (9)

 
Jag och min syster besökte min mormor i veckan, och kolla bara på proffsen som kokar pasta! Vi ringde henne och frågade om vi skulle köpa med oss lite grejer så att vi kunde laga mat och äta hos henne, och det tyckte hon var en bra idé så det gjorde vi. 
 
 
Det här var den fanciga maten som vi lagade! Pasta Carbonara (själva såsen var färdigköpt, oops)! 
 
Till efterrätt hade vi också köpt med oss lite wienerbröd som var sjuukt goda. Sedan fikade vi ännu en gång en timme senare och då åt vi glass. Min mormor förstår det här med att det är viktigt med mycket fika!
 
 
 
Zozzo, Emme och Johanna skulle se soluppgången någon gång i veckan, och vi hade pratat om att se den tillsammans via Twitter, så då bestämde jag och min syster oss för att hänga på dem. Dock blev det i slutändan så att Zozzo, Emme och Johanna råkade sova förbi soluppgången, men jag och min syster hade trevligt ändå! Även om vi som alltid hade otur. Så här glada var vi i alla fall trots att klockan var 5 (!) på morgonen. 
 
Och det här var allt vi såg av solen den morgonen. Det var sjukt mycket moln i vägen och därför fick vi aldrig någon riktig syn av solen, men det var mysigt i alla fall (även om vi var lite ledsna just då, men efter secondhandturnén är vi vana vid besvikelser)! Och dessutom spelade de Calcutta av Dr.Bombay på radion när vi åkte hem, så då dunkade vi rejält och blev genast en miljon gånger gladare!
 
 
Här är de böcker som jag rensade ur min bokhylla vid den senaste rensningen. Jag försöker dock fortfarande bestämma vad jag ska göra med dem.
 
Är det här sista uppdateringen? Jag vet inte riktigt. Vi får se om jag uppdaterar nästa vecka också. Om inte, så har jag i alla fall klarat punkten "besöka stranden" också, men har ingen bild som visar det... Och om det här är det sista inlägget för i år: tack så jättemycket för att ni har läst de här inläggen och kommenterat!
 
Andra som uppdaterar om sin Bucket List:
 
Vad är det bästa ni har gjort i sommar? (jag beordrar er att svara)

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag vet att du beordrade mig att svara, men hur ska jag kunna svara på vad det bästa har varit? Det har varit kul att resa, läsa bra böcker, mysa, bada med mycket mer! :)

Svar: Det låter suupermysigt! Och det är inget negativt att du inte kan välja. Det absolut bästa är ju om du verkligen har njutit av allt du har gjort! Stora som små saker :D
bookshelf

2014-08-17 @ 19:43:56
URL: http://inutienbok.blogg.se
Postat av: Elen [bokpotaten]

Soluppgångar ser man på tok för få egentligen - kanske borde ändra på det nu när dagarna blir kortare.

Bäst i sommar: Skottland, vandrade från Fort William till Inverness och det var helt jäkla grymt! Vilket landskap, jag är så kär.

Svar: Ja, man ser ju nästan aldrig soluppgången (förutom på vintern när det inte riktigt räknas)!
Åh herregud, vad underbart! Jag vill såå gärna besöka Skottland! Älskar landskapet där!
bookshelf

2014-08-17 @ 21:05:27
URL: http://bokpotaten.blogspot.se/
Postat av: Äbba

Bästa i sommar bästa i sommar... Hmm... Liseberg med kompisar! Spanien med kompisar! Stranden med kompisar! Grillat med kompisar! Paintball med kompisar! Har för en gångs skulle umgåtts väldigt mycket med kompisar i sommar och det har varit helt underbart! Tycker dock att det har varit för varmt i sommar...

Svar: Du verkar ha gjort hur mycket roligt som helst ju! :D Ja, lite varmt har det väl varit, men hellre det än för kallt ;)
bookshelf

2014-08-17 @ 21:33:54
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0