The Bucket List 2014 (3)

 
Som ni kanske kommer ihåg så fyllde min blogg 4 år i måndags, så då bjöd jag hit två av mina vänner på födelsedagskalas. Detta är två av de kakor som jag ställde mig och bakade den dagen (bakade en kaka till, men den har jag bakat förut). Jag hade aldrig bakat dem tidigare, och "chokladsnittarna" (eller vad man ska kalla dem) blev godare än havrekakorna. Chokladsnittarna ser dessutom mycket godare ut! 
 
 
Där nere i högra hörnet kan ni se alla de kakor som jag bjöd på under mitt fyraårskalas (min syster hade bakat biskiverna). Jag tyckte att det var lite synd att jag inte hade sju sorters kakor, men då påpekade Malin att jag hade fyra sorter - lika många år som bloggen fyllde - så då kändes det inte längre så viktigt med sju sorter! Det var i alla fall ett väldigt trevligt kalas, och jag tar varje chans jag får att fira något, så att jag har en bra anledning att äta kakor ocb baka. 
 
 
För några dagar sedan var jag och spelade minigolf med min familj på en bana som jag inte har spelat på på väldigt länge. I den här bilden är jag fortfarande optimistisk och tror att jag ska klara att få upp på bollen på "rampen" på första försöket. 
 
Och ungefär en sekund senare, efter mitt första försök, förstår jag att det kommer att gå åt helvete. Det slutade sedan med att jag totalt kom på tredje plats av fyra... Sämst var jag ju inte i alla fall!
 
 
Den här bilden ser ju bara för rolig ut egentligen. Jag sitter och ler värsta töntigt mot kameran medan min mamma är helt omedveten om att kameran ens har uppfunnits än. I vilket fall som helst så testade jag en ny glass den här veckan! Det var någon pistagenötsglass från Sia (det fanciga namnet på den är tydligen Il Levante PISTACIA, enligt Sias hemsida). Den var god, men om ni inte gillar pistagenötter är det nog inget för er, eftersom det som sagt är en pistageglass. Tyvärr har Sia i år slutat med min favoritglass, så jag känner för att gråta lite...
 
Fler som uppdaterar om sin Bucket List:
Zozzo
(jag har för mig att det var någon mer, har jag glömt dig: hojta till!)
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej, tänkte bara nämna att jag också börjat med en bucket list nu... fast kör på lite annorlunda tänkte jag, så kör för resten av året, men jag har ändå halvt joinat ;)
Här är inlägget iaf, om du är intresserad :)
http://boktjejen.devote.se/blogs/28927983/my-bucket-list.htm

Svar: YAy! Vad roligt! Kul att du kör lite längre tid än bara över sommaren också :)
bookshelf

2014-07-06 @ 22:03:22
URL: http://boktjejen.devote.se
Postat av: Emme ∞

Åh så mycket roligt du hunnit med! :D

SV: Awh tack snälla du! :D Vad roligt att det gett dig en ny syn på samhället och livet eller vad man ska säga haha ^^
Ha en fortsatt bra kväll!

Svar: Eller hur! Blir ju förvånad själv :O
Det är coolt när man kan läsa någons tankar och sedan se världen på ett nytt sätt!
bookshelf

2014-07-06 @ 22:36:34
URL: http://emmesphotos.blogg.se/
Postat av: Emme ∞

SV: Haha ^^
Kul att höra att du tycker det, och jag kan verkligen hålla med dig, riktigt coolt!

2014-07-14 @ 20:29:17
URL: http://emmesphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0