Ge mig!

Jag satt igår och tittade igenom de vuxenböcker som ska släppas i vår på Bokus hemsida, något som jag aldrig annars gör. Vanligtvis kollar jag bara upp vilka ungdomsböcker som ska släppas, men jag blev lite intresserad på vuxenböckerna igår och det var tydlingen inte nyttigt för jag hittade några såå fina böcker som jag vill ha!
 
 
Hur fina är de inte? Enligt Bokus släpps dessa böcker i storpocket den 19 maj. Jag vill ha! Jag har visserligen inte läst något av Jane Austen än, men jag är sjuukt intresserad av "Stolthet och fördom" och jag älskar BBC-serien Emma som är baserad på boken, så jag känner att jag i alla fall måste ge någon av böckerna en chans. 
 
I några månader har jag letat runt på secondhand efter de omslagen som jag lägger in bild på här nedanför, men när jag såg de nya omslagen så ändrade jag åsikt direkt. Jag älskar de ljusa färgerna, kläderna och blommorna runt titlarna på de nya omslagen. Allt ser så mysigt, fint och somrigt ut. 
 
 
Omslagen nedan tycker jag dock inte så värst mycket om (de har inte heller släppts än) och jag tror det beror på att det inte känns som att de passar till tiden som böckerna utspelar sig i. Omslagen känns liksom lite för moderna och jag tycker inte de lyckas fånga den känsla som böckerna verkar förmedla (säger proffset som inte läst någon av böckerna utan bara sett en TV-serie baserad på boken). 
 
Dock tycker jag att pocketomslaget till Emma är väldigt snyggt, men om man ska ha den ena boken i ett omslag vill man ju ha de andra också i det omslaget och det är ju lite jobbigt.
 
Nu låter det som om jag kommer köpa alla de tre böckerna, vilket kanske inte är särskilt troligt eftersom jag som sagt inte ens läst något av Jane Austen än och inte vet om hon egentligen är något för mig
 
Tycker ni om Jane Austen? Vilken bok av henne är i så fall bäst? Och vilka omslag gillar ni bäst?

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Zozzo och Emme

Hejhej! Vi pratade ju innan om vi skulle hålla i något tillsammans, så vi undrar om du kanske hade velat hålla i ett Läs-A-Lot under påsklovet v.16? ^^

Svar: Hej! Förlåt för så sjuukt långsamt svar. Har ni också påsklov under v.16? :) Jag skulle kunna tänka mig det, men vi kanske kan försöka göra det lite annorlunda mot tidigare gånger. Har ni någonstans där vi skulle kunna diskutera det? (:
bookshelf

2014-03-16 @ 12:10:16
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Jag har läst både Emma och Stolthet & Fördom, och gillade båda två! Jag har båda böckerna i den omslagsdesign som finns i mitten, men de är inte second-hand utan köpta på akademibokhandeln ;)

2014-03-18 @ 17:07:17
URL: http://www.magicalbooks.blogg.se
Postat av: Klara

Jag har inte läst någon bok av Jan Austen, men jag vill verkligen göra det! Jag tycker alla omslag är riktigt fina! Svårt att bestämma sig om man ska köpa... :)

Svar: Ja, det är väldigt svårt att veta vilka omslag man vill ha!
bookshelf

2014-03-20 @ 16:24:08
URL: http://inutienbok.blogg.se
Postat av: Beate

Jag har läst Pride and Prejudice, Emma, Northanger Abbey och Persuation! Den som jag tyckte minst om var Emma, men det kan också vara för att jag läste den i skolan och jag var inte så sugen egentligen... Jag vet inte riktigt vilken som är min favorit! Pride and Prejudice är ju en total klassiker, jag älskar de filmatiseringar jag har sett och boken var definitivt också jättebra! :) Det kan nog vara bra att börja med en story som man redan känner till för språket är ganska mastigt och då kan man koncentrera sig enbart på det ;) Och de där storpocket-omslaget var fett snyggast tycker jag! :D

Svar: Har du sett BBC:s serie av Emma? Sjukt bra! Jag ska garanterat läsa Pride and Prejudice först :)
bookshelf

2014-03-23 @ 16:00:21
URL: http://bokbeate.blogspot.com
Postat av: Julia

Guud så fina omslag till de nya böckerna! Jag har än bara läst Stolthet och fördom men älskade den! Jag har precis som du letat efter böckerna på secondhand men de finns inte någonstans! Men det får nog bli ett köp från Bokus :D

Svar: Eller hur! :D Vad tyckte du om Stolthet och fördom?
bookshelf

2014-03-27 @ 09:37:37
URL: http://whyiread.blogg.se
Postat av: Zozzo och Emme

SV: Haha det är lugnt :) Japp vi har lov v.16 ^^ Och vi båda har kik och skype om du vill bestämma det där? Det hade varit kul att göra det annorlunda också ja :D

Svar: Jag har Skype! Jag heter anonymaanna :)
bookshelf

2014-03-27 @ 17:20:52
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Postat av: Funderskan

Riktigt snygga! :D Bara Övertalning jag inte har, så kanske det får bli den trots att jag äger de andra två? Eller kanske blir det nya upplagor...

Svar: Ja, de är grymt snygga! :)
bookshelf

2014-04-01 @ 21:47:14
URL: http://funderskan.blogg.se
Postat av: Maria - unga vuxna/trasigkofta/whatever

Anna, jag läste just din bloggkommentar från alla hjärtans dag och den gjorde mig så väldigt, väldigt glad och om någon påstår att jag till och med grät en skvätt så kan jag inte gärna skrika att hen ljuger. Tack så mycket! <3

Jag läste Austens böcker när jag var typ 12 och tänker alltid att jag ska läsa om dem nu när jag kanske är vuxnare och fattar lite mer, men det finns ju alltid så många andra böcker som kommer emellan. Kanske blir ett pensionärsprojekt istället (för the actual pensionsålder alltså, inte 20+pensionärsstadiet.)

Svar: Naaw, vad gullig du är<33
Jag får ta tag i Austen! :) Hahah^^
bookshelf

2014-04-02 @ 19:12:03
URL: http://ungavuxna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0