Jag behöver hjälp med att bli skrämd

Imorgon är det oktober, och alla vet att oktober är lika med Halloween, och alla vet Halloween är lika med SKRÄCK! Jag har tyvärr ingen doktorsexamen i skräcklitteratur och därför behöver jag er hjälp. Jag äger några böcker som går åt det mörkare hållet, och som jag funderar på att försöka hinna läsa i år. Några av dem verkar dock inte superläskiga, men man tar vad man har. 
 
Mörk Jord - Belinda Bauer, Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvist, In the Shadow of Blackbirds - Cat Winters, Röd drake - Thomas Harris
 
Nu vill jag att ni ska ösa på med skräckförslag. Det behöver inte ens vara böcker! Det kan vara filmer, TV-serier eller någon fruktansvärd maträtt (dock helst inget som innehåller kroppsdelar från människor). Och jag vill ha riktig skräck. Jag vill att det ska vara så läskigt att jag inte vågar släcka lampan på kvällen. Jag vill att det ska vara så läskigt att jag inte vågar gå på toaletten på natten trots att jag nästan kissar på mig. Jag vill att det ska vara så läskigt att jag måste kolla under sängen innan jag går och lägger mig. Jag vill att det ska vara så läskigt att jag till och med är rädd i dagsljus. Jag vill inte ha Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (dels för att jag redan har läst den, men också för att den inte var läskig). 
 
Tipsa på!
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj, vilka krav du ställer. Jag blir inte skrämd av böcker tyvärr, så där kan jag inte hjälpa dig. Gällande TV-serier så rekommenderar jag American Horror Story, även om man vänjer sig vid det läskiga och egentligen är det storyn som intresserar mig mer än att bli skrämd. Andra säsongen är läskigaste enligt mig och tredje är minst läskig. I oktober börjar även säsong fyra så om du inte redan provat på serien så kan det vara läge att komma ikapp? Rekommenderas starkt!
Film: The Haunting in Connecticut (så jävla bra!!!!)

Svar: TACK FÖR TIPSEN,EMELIE!! :D
bookshelf

2014-09-30 @ 19:22:19
URL: http://drizzleandhurricanes.blogspot.com
Postat av: Alekzandra Kelahaara

Föreslår 'Salem's Lot av Stephen King. Den vart ett jävla ruskigt objekt att överhuvudtaget ta i om kvällarna. Filmen ser badass ut den också. The turn of the screw av Henry James är också fantastisk och bra mycket kortare. Funderar själv på att läsa om den kring Halloween. Annars filmer som Mama, Barnhemmet, Blair Witch Project, The Omen, Pet Semetary (boken också!). Har hört att The Conjuring ska vara jävla äcklig, vågar inte ens se den själv haha.

Ps. tror jag såg dig på bokmässan.

2014-09-30 @ 19:44:17
URL: http://bookupied.blogg.se/
Postat av: Malin

Stephen King kanske skulle fungera? Jag tokgillar hans böcker och sveps alltid med i det läskiga. Jag gillade Rasande Rose och Christine lite extra, men jurtjyrkogården är ju en riktig klassiker!
Mardrömmar gillade jag också, ja egentligen har jag nog gillat allt jag läst av honom ^^
När det gäller film och Tv-serier så tänker jag spontant på The Hills have Eyes, så jäkla äcklig.

Jag gillar Final Destination, men den är också äcklig. Man blir dock galet medveten om saker i sin omgivning. Jag kommer aldrig våga korrigera ögonen med laser efter att ha sett en av de filmerna till exempel...
Blev en liten uppsats det här känner jag :P Hoppas något var av intresse!

2014-09-30 @ 19:50:20
URL: http://jagochminabocker.blogspot.se/
Postat av: elina

Sinister är den hemskaste filmen jag någonsin sett! Inget kan få dig så rädd som den!

2014-09-30 @ 20:21:25
URL: http://marklarsbooks.blogg.se
Postat av: MonsterSteffa (fd. Funderskan)

Supernatural?

2014-09-30 @ 20:45:41
URL: http://monstersteffa.se
Postat av: Monika

Jag vill också ha riktig skräck :)

En väldigt otäck bok är Inga kelgrisar, inga styvbarn av Cia Sigesgård. Jag är ganska härdad, men fick mig att må dåligt.

Annars är ju nästan allt av Stephen King bra, precis som de andra skriver.

Svar: Tack så jättemycket för tipsen! Jag har läst "Lida" av Stephen King tidigare :)
bookshelf

2014-10-01 @ 06:36:22
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Anna G.

Missade det här inlägget men jag tipsar lite så här i efterhand.
American Horror Story är bra, men speciell och kräver några avsnitt innan man kommer in i handlingen men då är man fast. Jag hade jätte svårt för den i början men vid ett nytt försök sträcksåg jag säsong 1, 2 och början av 3. En annan tv-serie jag rekommenderar är Bates Motel (om du inte redan sett den) den är inte som American Horror Story men väldigt bra och lätt att fastna i. Jag såg säsong 1 & 2 på några dagar ;). Film, hm...kanske The Conjuring? har inte sett den själv dock men hört att den är läskig.

Svar: Tack för tipsen! Jag testade ju att se första avsnittet av American Horror Story för några dagar sedan och tyckte in om den, men kanske får jag ge den en chans till då! Bates Motel är jag väldigt intresserad av! The Conjuring verkar sjuukt läskig!
bookshelf

2014-10-06 @ 23:18:21
URL: http://https://www.goodreads.com/escaya
Postat av: Anna G.

SV: Ja jag har sett Bates Motel, det var jag som lämnade kommentaren här ovanför :) Ser verkligen fram emot säsong 3.

Ja jag ska ta och ge Orphan Black en ny chans, får snart lite julledigt så då kanske jag passar på att ha Orphan Black-maraton.

2014-12-20 @ 13:02:08
URL: http://bokordet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0