Love Hurts vol.1

Titel: Love Hurts
Författare: Kim W Andersson
Sidantal: 128
Betyg: 9/10
Originalspråk: Svenska
Serie: Ja (del 1)
 
Som en älskare av allt mörkt, skruvat och blodigt passar det här serialbumet mig som handen i handsken. Precis som "Through the Woods" är det här en skräcknovellsamling i serieformat, men där "Through the Woods" inte nådde ända fram lyckades "Love Hurts" perfekt. I "Through the Woods" var jag extremt besviken på de öppna sluten som jag sällan, eller kanske aldrig, förstod. I "Love Hurts" däremot var sluten, precis som det ska vara i en novell, ofta gjorda med en tvist och det som förhöjde historien. 
 
Novellerna varierade i längd från två till ett tiotal sidor, men både de korta och de lite längre var precis lika välgjorda och intressanta. Ämnena varierade starkt från novell till novell, i ena stunden befann man sig bland kinesiska krigare för att i nästa befinna sig bland amerikanska cowboys, men på något vis fungerade det. Det de alla har gemensamt är att de handlar om blodig och skruvad kärlek. Jag läste hela albumet i ett svep och älskade det.
 
För att vara ett svenskt album så känns tecknarstilen förvånansvärt amerikanskt, och jag måste erkänna att det är en fördel. Färgerna är härliga, och det är blodigt och våldsamt med ett högt tempo. Det är dessutom inte särskilt mycket text i pratbubblorna vilket gör det snabbläst. Många av novellerna var jag tvungen att visa resten av min familj för att de var så roliga och oväntade.
 
 
Om ni är trötta på alla kärlekshistorier där allt är så romantiskt och perfekt, och hellre vill läsa om lite skruvad och sjuk kärlek, så är det här det perfekta seriealbumet för er! Det är snyggt tecknat, snabbläst och otroligt underhållande. Det enda problemet jag egentligen har just nu är att varken jag eller mitt bibliotek äger "Love Hurts 2". 
 
/Anna(:
 

Kommentarer
Postat av: Josefin på ditt bibliotek

Då får du tala om det för ditt bibliotek :) Det är inte min avdelning tyvärr så jag kan inte köpa den på stående fot :)Men jag kan framföra ditt önskemål ;)

2016-12-30 @ 12:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0