The Amazing Book is Not on Fire

Titel: The Amazing Book is Not on Fire
Författare: Dan Howell och Phil Lester
Sidantal: 224
Originalspråk: Engelska
Serie: Nej (tror jag inte)
 
Dan och Phil betyder väldigt mycket för mig. Varje gång de laddar upp en ny video kastar jag mig över den, och när jag känner mig nere och ledsen vänder jag mig ofta till deras videor för att må bättre. Jag vet inte varför de får mig att må så bra, men jag tror att det är en kombination av att de är har så fruktansvärt bra kemi, är så roliga tillsammans och att jag verkligen kan relatera till dem (och då speciellt Dan som faktiskt är en av mina största förebilder). 
 
 När de då meddelade att de skulle släppa en bok tillsammans kunde jag bara inte inte köpa den. Överlag är jag inget stort fan av den här grejen att alla youtubers plötsligt ska släppa böcker trots att de ibland inte ens verkar ha något att säga, men Dan och Phils bok är annorlunda. Dels för att det känns som att de aldrig skulle göra en bok om de inte själva var helt säkra på att det var något de ville göra, men också för att de har pratat om den som om det var deras eget barn. De bryr sig verkligen om den här boken och de har lagt ner så mycket tid på den. 
 
Jag antar att ingen blir förvånad när jag säger att jag älskade boken. Det var precis som att se en av deras videor. De har lyckats perfekt med att få dialogerna att låta som sina egna röster, och jag kunde hela tiden höra i mitt huvud hur de skulle ha sagt det i en video. Jag läste någonstans att de spelade in konversationer som de hade för att sedan skriva ner dem, och då förstår jag varför de lyckades fånga sina egna röster så bra. 
 
Det här är en väldigt rolig bok full med intressanta historier. För att vara två killar som sällan lämnar sin lägenhet så har de råkat ut för förvånansvärt mycket konstiga saker. Vissa saker har jag självklart hört om tidigare, och just de sidorna var inte lika intressanta att läsa, men överlag älskade jag den här boken och alla galna historier (även om jag faktiskt föredrar deras historier i videoformat)!
 
Är det här en bok för alla? Nej, det tror jag faktiskt inte. Jag skulle inte tro att man får ut särskilt mycket av den här boken om man inte är ett stort fan av Dan och Phil. Men samtidigt känner jag att det inte spelar någon som helst roll. Alla böcker behöver inte passa alla. 
 
Jag älskade den här boken och min enda sorg är att jag inte köpte ljudboken, som garanterat är ännu mer amazing (pun intended) eftersom det är Dan och Phil själva som läser och dessutom har lagt till massa bonusmaterial!
 
/Anna(:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0