Wytches

Titel: Wytches 
Författare: Scott Snyder, Jock
Sidantal: 144
Betyg: 6/10
Originalspråk: Engelska
Serie: Ja (del 1)
 
Familjen Rooks flyttar till Litchfield för att få en nystart på sitt liv, men det de inte vet är att det finns något farligt i skogen. Något som är ute efter dem. 
 
Det här var ett av de seriealbum som jag läste under min skräckläsning i oktober, och det lämnade mig med väldigt blandade känslor. 
 
Tecknarstilen i det här albumet känns som den sortens stil som man antingen älskar eller hatar. Personligen älskade jag den. Det är mycket svarta fält blandat med starka färger och ovanpå ser det ut som att någon har skvätt vattenfärg.  Ibland var det väldigt svårt att se vad bilderna föreställde på grund av de stora fälten med svart och vattenfärgsstänket ovanpå, men jag tyckte inte att det var något negativt. Det fick mig att stanna upp och titta noggrannare på bilden, tills jag kunde se vad det var som hände. Mycket intressant tecknarstil och påminner inte om någon tecknarstil jag tidigare har stött på i seriealbum. 
 
 Handlingen då? Det var som att det låg ett vattenfärgstäcke som gjorde det svårt att se över den också. Dock inte på något positivt sätt den här gången. Jag kände aldrig att jag egentligen fick grepp om något i handlingen. Jag förstod inte helt och fullt vad det var för hemskt som hade gjort att de flyttade, jag förstod inte riktigt vad häxorna ville, jag förstod inte vad som var fel med huvudkaraktären. Det var mycket jag inte förstod. Det kan ju bero på att jag är korkad, eller för att jag helt enkelt gav upp efter ett tag. Allt kändes bara väldigt luddigt. Karaktärerna var inte heller något jag direkt fastnade för, och det är högst osannolikt att jag kommer plocka upp nästa volym. 
 
 
Om ni vill ha något inom skräckgenren som handlar om skogen rekommenderar jag hellre att ni plockar upp "Through the Woods" som både är mer skrämmande och där handlingen inte är riktigt lika förvirrande (även om sluten där också var lite konstiga). Men samtidigt är tecknarstilen väldigt speciell här och något som man egentligen borde uppleva. 
 
Bästa med boken: tecknarstilen
Sämsta med boken: den förvirrande handlingen
 
/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0