En något sen titt på 2016 års mål

Trots att jag som alltid är något sen så är det nu alltså dags att se om jag klarade förra årets läsmål. Jag vet att ni alla bara har väntat på att se mina misslyckanden, så låt oss köra igång direkt (för misslyckats har jag garanterat gjort)
 
2016 ÅRS MÅL
  • 1.  LÄSA FEMTE HARRY POTTER-BOKEN (trodde ni verkligen att Harry Potter-målen skulle försvinna bara för att jag lyckades läsa två böcker?  I så fall hoppades ni förgäves. Harry Potter-målen stannar tills jag har läst hela serien)
Jag var lagom kaxig förra året när jag hade hunnit läsa både tredje och fjärde Harry Potter-boken under 2015, men under 2016 gick vi äntligen tillbaka till gamla vanliga trash-Anna som inte lyckas med något. Inte en sida blev läst i femte HP. Jag har troligtvis haft den hemlånad från biblioteket åtminstone halva året, men läst har den däremot inte blivit. I DEN HÄR TAKTEN KOMMER JAG HINNA FYLLA 123 INNAN JAG HAR LÄST UT SISTA DELEN
 
  • 2. LÄSA MINST ÅTTA NOVELLER (jag säger ju ofta att jag inte är någon novellälskare, men häromdagen beställde jag tydligen en prenumeration från Novellix, så då vore det väl bra om jag faktiskt läste någon av de noveller jag kommer få hem? What have I done?)
Nej, det gjorde jag inte. Jag insåg att alla de gånger jag har hävdat att jag inte är någon novellälskare talade jag faktiskt sanning. Jag läste fem stycken, men gillade bara en. Sedan gav jag upp. Om ni vill veta har jag också sagt upp min prenumeration från Novellix. 
 
  • 3. SVARA SNABBARE PÅ KOMMENTARER (det här är ett mål jag har haft tidigare och alltid misslyckas med, men jag kan inte fortsätta som jag gör nu. Jag borde få en award för Sämsta Kommentarssvarare för det stämmer nog faktiskt)
 
  • 4. LÄSA TVÅ FACKBÖCKER (En av nackdelarna med att inte längre gå i skolan är att man inte tvingas lära sig massa nya saker, och det kan jag sakna ibland. Därför vore det ju bra om jag kunde ta tag i mig själv och läsa lite facklitteratur, men jag har inga förväntningar)
Jag läste visserligen bara en fackbok som klarade mina egenpåhittade kriterier, men den jag läste var "Äta djur" och det är en av de viktigaste böcker jag någonsin har läst, så jag tänker säga att jag nailade det här målet OCH INGEN KAN STOPPA MIG.
  • 5. LÄSA EN BOK SOM HAR GJORTS TILL FILM/SERIE OCH SEDAN SE FILMEN/SERIEN
Jag läste till exempel "Room" av Emma Donoghue och såg sedan filmen, så klapp på axeln till mig!
  • 6. LÄSA 16 BÖCKER PÅ ENGELSKA (måste ju öka målet lite)
Ehm? Har jag ens läst 16 böcker i år? 
 Enligt mina beräkningar läste jag 7 böcker på engelska, så man kan väl lugnt säga att det målet var ett STORT FAIL. 
 
  • 7. SKAPA EN LÄSRUTIN (väldigt oklart, men just nu skjuter jag hela tiden upp läsningen, och om jag kunde få till någon slags rutin tror jag att det skulle bli bättre. Jag är ju trots allt en mästare i prokrastinering och ibland struntar jag i att läsa bara för att jag är lat)
Om jag med detta menade att jag skulle skapa en rutin där jag slutade läsa helt så har jag ju lyckats, men om jag faktiskt menade att jag skulle sätta mig ner vid en viss tid varje dag och läsa... då har det inte gått så bra. Just nu är det så illa att jag knappt kommer ihåg från vilket håll man börjar läsa en bok. 
 
I ÅR KLARADE JAG BARA 2 AV 7 MÅL OCH OM JAG HADE BRYTT MIG HADE JAG KANSKE BRYTIT IHOP I TÅRAR, MEN NU ÄR DET ETT NYTT ÅR (OCH EN NY CHANS ATT FORTSÄTTA MISSLYCKAS) SÅ VI GLÖMMER DETTA OCH GÅR VIDARE
 
 
MÅL FÖR 2017 (TROTS ATT BARA TANKEN PÅ ATT LÄSA GÖR MIG TRÖTT FÖR TILLFÄLLET) 
  • 1. LÄSA FEMTE HARRY POTTER-BOKEN (jag säger samma sak som jag säger varje år: de här målen försvinner inte förrän serien är utläst, så räkna med att se det i 101år till)
  • 2. BLOGGA ÅTMINSTONE EN GÅNG I MÅNADEN (sedan den här bloggen skapades år 2010 har jag publicerat åtminstone ett inlägg varje månad, och trots att jag är en lat loser så vill jag fortsätta med det. Det kan väl ändå inte vara för mycket begärt?)
  • 3. AVSLUTA EN PÅBÖRJAD SERIE (typ The Mortal Instruments, HOSTHOST)
  • 4. LÄSA EN BOK PÅ FRANSKA (alltså, det är som att jag vill misslyckas? Förra året började jag läsa första Narnia-boken och kom sju sidor innan jag gav upp)
  • 5. LÄSA TJUGO BÖCKER (snacka om att mina förhoppningar på hur mycket jag ska hinna läsa bara sjunker för varje år som går. Men som sagt har jag väldigt länge varit sjukt osugen på att läsa, och aldrig hittat något som suger in mig, så tjugo böcker verkar plötsligt som rätt mycket)
Min enda förhoppning egentligen just nu är att 2017 blir ett bättre läsår än 2016!
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Klara

Haha gillar att Harry Potter målet är kvar! De är ju så bra! ;) Och känner igen det där med att envisas med att låna hem en bok, sedan ligger den bara där och ändå lånar man om den. Du skriver så bra, blir helt glad av dina kommentarer om målen! Var inte så hård mot dig själv bara, verkar gå alldeles utmärkt för dig tycker jag. Lycka till med målen 2017 och hoppas du har det bra! :)

Svar: Hahah, Harry Potter-målen kommer nog på riktigt få vara kvar i en evighet :'(
Åh, tack, vad glad jag blir att du tycker det! <3

Jag är egentligen noll procent hård mot mig själv, hahah. Jag är ju världens latmask och har accepterat det vid det här laget^^
bookshelf

2017-01-21 @ 13:27:06
URL: http://inutienbok.blogg.se/
Postat av: Bokslada

KOM IGEN DU KLARAR DET

Svar: TAACK
bookshelf

2017-01-24 @ 16:08:55
URL: http://bokskadad.blogg.se
Postat av: [Anna]

Jag har inte ens läst första Harry Potter boken och ifjol läste jag ingen bok på engelska tydligen :(

Svar: Det känns skönt att veta att jag inte är den enda!
bookshelf

2017-01-24 @ 17:14:38
URL: http://www.bokraden.blogspot.com
Postat av: Lisa

HEJA ANNA!!

Svar: TAAACK
bookshelf

2017-01-24 @ 18:33:40
URL: http://bladvandaren.blogspot.se
Postat av: Man

HAHAHA (jag skrattade åt att mitt alias blev Bokslada XD)

Svar: Jag kan säga att jag också skrattade åt det xD Jag bara: who the fuck is this? men sen såg jag bloggadressen och började skratta åt det briljanta namnet, hahah
bookshelf

2017-01-26 @ 00:49:22
URL: http://bokskadad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0