Vad mina vänner inte vet- Sonya Sones

Jag måste först och främst ursäkta för att jag skrev fel om vad boken hette i mitt inlägg igår.

Vad mina vänner inte vet
Sonya Sones
265 sidor
3,5-4 poäng

,
Denna boken är mycket lättläst och jag tror att den är skriven på vers typ eller vad man ska säga.
Det är i alla fall lite som dikter. Men jag gillade den mycket ändå. Den gick fort att läsa ut.
Det handlar om Sophie som först är tillsammans med en kille. Hon slutar gilla honom och gör slut med honom.
Men under hela boken är hon på ett eller annat sätt intresserad av en kille som går i hennes bildklass, Murphy.
Han är inte populär och i början vill hon bara kyssa honom för att han verkar så ensam. Sedan börjar de träffas och saker och ting händer.

Det finns som sagt en fortsättning på den här boken. Den heter Vad min flickvän inte vet.

Gillar man inte att läsa så är det här en bra bok eftersom att den är mycket lättläst och har ändå en bra historia enligt mig. Om man inte gillar att läsa kan man ju bli lite avskräckt först eftersom att det är 265 sidor. Men de flesta läser ut den fort.

Jag gillade den och kommer självklart läsa tvåan. Jag gillar böcker där det är en populär tjej som blir kär i en kille som inte alls är populär. Det är skönt att läsa ytliga böcker ibland. Eller den kanske inte är ytlig. Men jag gillar i alla fall när populära blir kära i de som inte är så populära eftersom att det alltid uppstår problem då. Hur ska de kunna berätta för sina vänner? Vad kommer vännerna säga och tänka? And so on.

Jag kan ju inte säga att detta är en av de bästa böckerna jag har läst men bra var den(:

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Lisa.

Jag bläddrade lite i dem, men GUD vad jag störde mig på en del saker. xD Utan att ens läsa hela. Fast det var kanske tvåan... Eh.

Ja, i vilket fall så var ju allt skrivet i olika figurer. Som hjärtan osv. o-o Men annars är den kanske bra?

2010-08-16 @ 17:52:07
Postat av: Anna

Lisa: Figurer?

2010-08-16 @ 18:49:04
URL: http://bookshelf.blogg.se/
Postat av: Lisa.

Men asså. xD Svårt att förklara. Det är skrivet så udda, jag är ovan vid det. O-o Eh. .-.

2010-08-16 @ 21:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0