Sammanfattning av juni 2011/Halvårsuppdatering

Antal lästa böcker i juni: 8
Antal lästa sidor: 2064
Jämförelse med maj: Den här månaden läste jag 8 böcker och 2064 sidor. Förra månaden läste jag 5 böcker och 1340 sidor. En klar förbättring den här månaden alltså, kan ha något att göra med att jag har sommarlov! Den här månaden har jag nog läst bättre böcker också, för förra månaden var inte direkt den bästa läsmånaden, inte på något sätt.
Antal svenska böcker: 8
Antal engelska böcker: 0. Jag måste (jag måste inte men jag vill) läsa fler böcker på engelska alltså. Jag är alldeles för lat och bekväm av mig.

Bästa bok: Jag har inte läst något helt amazing den här månaden,men det står mellan Förlorad ängel och  Harry Potter och Hemligheternas kammare.
Jag tror att det får bli Förlorad ängel. Anledningen? Om man räknade bort början så var den väldigt spännande och bra. Harry Potter blev tyvärr inte riktigt lika spännande eftersom jag kom ihåg mycket mer än vad jag trodde. Det gjorde ju inte boken dålig,men min upplevelse blev sämre.


Sämsta bok: Jag har inte direkt läst något jättedåligt heller, men då får det nog faktiskt bli Amandas bok av Katerina Janouch.

Alla böcker jag läst i juni:
Den andre Will Grayson- John Green & David Levithan 315s
Beastly, ett odjur- Alex Flinn (jag trodde först att det var en kille som skrivit boken, jag hade fel.) 303s
Amandas bok- Katerina Janouch 234s
Kär?- Meg Cabot 232s
Cykla, panta och rädda en isbjörn- Jörn Spolander 63s
Harry Potter och Hemligheternas kammare- J.K Rowling (recension kommer) 427 s
Förlorad ängel-Becca Fitzpatrick 317s
Klass 7B: Början på värmen- Pernilla Gesén (recension kommer) 173 s

Hur var eran junimånad?


Halvårsuppdatering!

Antal lästa böcker under 2011: 39st
Antal lästa sidor under 2011: 9970 (va? detta kan inte stämma, så många sidor trodde jag inte att det skulle vara!)

Bästa bok: Varför tar jag ens med den här frågan.. Jag måste ju vara skadad i huvudet som alltid utsätter mig för den här frågan. Men de bästa har väl varit de två första i The mortal instruments som jag läst, City of Bones och City of Ashes, sedan är det också de fyra första böckerna i Pretty Little Liars som jag tyckte var extremt bra! Andens kraft var också väldigt bra!



Sämsta bok: Att vara Nikki av Meg Cabot (här räknar jag liksom inte direkt med Sjukhusmysteriet, Hoppa högt Sigge och sådana böcker, för de är bra, bara det att jag är fel åldersgrupp).

Uppnådda bokmål: Som mål hade jag att läsa mer på engelska och läsa mer av mina egna böcker som jag har i bokhyllan. Jag tycker att jag har lyckats ganska bra, jag har läst en del från min egen bokhylla, tyvärr långt ifrån allt.
Jag hade tänkt satsa på att läsa minst 10 böcker på engelska detta år. I så fall så går nog kanske inte det så jättebra. Jag har hittills läst tre av dessa böcker, men då kan jag ju försvara mig med att två av dessa böcker var väldigt tjocka(enligt mig).
Fortsätt kämpa säger jag till mig själv.

Något annat bokrelaterat roligt som hänt detta halvår: Jag träffade Alexander Gordon Smith
Jag var även på biblo tidigare i veckan tillsammans med en kompis och några bibliotekarier, vi tipsade om böcker och tidningen var där och skrev ett reportage. Det var roligt!
MIN BLOGG FYLLDE ETT ÅR! :D

Ja, jag hoppas att den här uppdateringen blir bra, jag tycker att den är rätt okej i varje fall. Lång, så de flesta kommer nog inte ens orka läsa ända hit ^^. Hoppas att resten av året fortsätter i samma banor vad det gäller läsning, läsningen  får gärna gå bättre också, om den känner för det liksom.

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du måste helt klart läsa City of Glas om du inte redan gjort det, och sista delen i Vampire Academy :)

Pretty little liars har jag inte läst ännu, men har hört mycket gott om dem.

2011-07-04 @ 20:36:55
URL: http://bladvandaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0