Mörkervarelser

Jag har ej läst den,men jag vill. Tyvärr har de inte köpt in den till mitt bibliotek än.
Någon som har läst den? Eller jag kanske ska säga dem.
Det är nämligen tre böcker i en bok.
Om jag fattade rätt så är det tre olika författare. Alltså en till varje bok.
Hela boken är ca 600 sidor.
Första författaren är Charlaine Harris och det är hon som har skrivit True bloodböckerna.
Maggie Shayne är den andra. Tyvärr vet jag inte vad hon har skrivit.
Den tredje heter Marilyn Tracy, jag vet inte vad hon har skrivit heller.
Alla tre handlar om vampyrer tror jag.

CHARLAINE HARRIS: DANSANDE DÖD

Det har gått fem år sedan det syntetiska blodet kom ut på marknaden fem år sedan vampyrerna kunde lämna sina skuggliv och bli en del av samhället. Men det betyder inte att deras existens är ohotad, för det finns fortfarande makter som vill tvinga dem tillbaka till mörkret. När Sean träffar sin nya partner Rue anar han genast att hon döljer något och tillvaron som vampyr under nästan tre århundraden har lärt honom en sak: Lita inte på någon. Då han börjar nysta i hennes bakgrund leder spåren till en samvetslös man som gör allt för att krossa Rue. Och Sean inser att Solens brödraskap, en sektliknande sammanslutning vars enda mål är att förgöra vampyrerna, finns närmare än han kunnat ana.

MAGGIE SHAYNE: VANDRAREN

Sägnen om Donovan O'Roark lever fortfarande i den lilla irländska byn och på puben kan man få höra om hur han en natt attackerades och blev en vampyr.

Det sägs också att han en dag ska återvända och hämnas på byns invånare för att de med facklor jagade hans följeslagare till sin död. Bara sägner?

En mörk kväll möter Rachel en man på byvägen. Han har den ljusaste hy och det svartaste hår och han presenterar sig som Donovan...

MARILYN TRACY: MÖRKRETS BRUD

Fienden lurar i mörkret och innan natten är över kommer liv att släckas och förtroenden att brytas...

Gavin Deveroux har ett uppdrag: att finna kvinnan som hotat de odödas Högsta råd och förgöra henne. Men saker och ting går inte enligt planerna för hans offer har en egen agenda, och Gavin får anledning att ifrågasätta uppdragsgivarens egentliga avsikter. Är han bara en bricka i ett spel?

Texten kommer från Adlibris.se


Någon som har läst den? Eller vill läsa den?

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Sara

Min mamma skaffade och läste den igår.

2010-08-01 @ 20:54:20
URL: http://underbartbokberoende.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0