Beautiful Dead; Jonas Bok - Eden Maguire

Läste ut boken förra veckan tror jag. Den låg och samlade damm under min säng. ;/
Ska köpa tvåan snart. Och trean. Men goddamnit, så fanns bara trean på danska?! D:
BEAUTIFUL DEAD; JONAS BOK - EDEN MAGUIRE. Del ett av fyra.
3/5 ☼☼☼



_________________________________________________________________________________
Vad är det som händer på Ellerton High? Fyra dödsfall på mindre än ett år. Jonas, Arizona, Summer, Phoenix. Fyra unga, vackra människor. Varför? Oron sprider sig i staden och många frågor saknar svar.

Vilken är Darinas roll? Hon plågas inte bara av sorgen efter pojkvännen Phoenix - utan också av spöklika syner av de som dött. Samtidigt ekar dånet av vingslag oförklarligt i hennes huvud. Så blir hennes uppdrag tydligt: de döda har fått återvända till de levande för att skingra oklarheter och söka svar, ett år har de på sig. Men deras tid är på väg att rinna ut och Darina är utvald att hjälpa dem, de odöda, att finna ro ?
_____
Text snodd från bokus.
Den över alltså.
_______________
Jag tycker boken är OK. Kunde förstås ha varit bättre - och givetvis också sämre därmed.
Skulle varit så mycket bättre om det varit i tredje person form - alltså hon/han form.
Jag lever mig inte så bra in i huvudpersonen heller.
Handlingen är ganska bra, men det slutar lite tvärt.
Det finns många positiva sidor, men också många dåliga.
Jag läste fram till kapitel 5, och tog sedan en paus.
En vecka efter sträckläste jag resten av boken på tre timmar.
Värd att läsa - om man har tråkigt.
~~Lisa

Kommentarer
Postat av: Sara

Just det, den har jag läst.

Känns som en evighet sedan...



Jag tycker de är rätt upprepande, alltså, andra boken utspelar sig på ungefär exakt samma sätt. Har inte läst tredje än dock.

2010-07-25 @ 22:02:31
URL: http://underbartbokberoende.blogspot.com
Postat av: Lisa

Jag tycker att tvåan verkar väldigt tråkig. Med Arizona och allt. Hon var ju... bitchig. För bitchig. Känns lite för chich lit. :)

2010-07-26 @ 11:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0