Författartips- Jacqueline Wilson!

En författare som skriver riktigt bra böcker är Jacqueline Wilson.
Hon skriver ofta om barn med problem eller vad man ska säga.
Hon har skrivit om Tracy Beaker och hon är ett barn som bor på barnhem.
Hon har även skrivit många fler böcker. Alla finns tyvärr inte översatta på svenska än,förhoppningsvis kommer de någon gång.
Jag gillar hennes böcker eftersom att det handlar om barn som har vanliga problem, problem som man kanske inte pratar om så ofta.

En bok som jag verkligen har gillat av henne är Sockervadd och svåra val.
I och för sig har jag gillat nästan varenda bok jag har läst av henne.
Vem älskar Prue är också väldigt bra, och Lola Rose.
Jag kan hålla på i en evighet och räkna upp böcker som jag gillar av henne.

Hennes böcker passar nog många personer men absolut inte alla.

Några bra böcker:
Sockervadd och svåra val
Den tatuerade mamman
Bästisar
Lola Rose
Tracy Beaker(det finns flera böcker)
Kyssen

/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0