Mer än ögat ser - Melissa Marr

Gamla favoriter.

Betyg: 4/5 ☼☼☼☼

Mer än ögat ser – Melissa Marr.

 

 

Kan man leva i två så olika världar, utan att förstöras inombords?

Aislinn lever i två världar, den verkliga och den osynliga. Hon uppvaktas av två unga män. Den ene är av kött och blod, den andre är en underskön sommarkung som vill se henne som sin brud. Hon måste bara välja

Aislinn är sjutton år och en till synes helt vanlig tjej. Men hon är ganska ensam, dock har hon världens bästa killkompis, Seth. Han är en piercad och tatuerad outsider som de flesta tjejer brukar falla för. Alla utom Aislinn, för skulle de gå över gränsen skulle det nog innebära slutet på deras ovärderliga vänskap. 

Men Aislinn är allt annat än vanlig hon ser mer än andra. Precis som sin mor och mormor är hon synsk och kan se de osynliga. En gåva som hon helst skulle slippa. För de osynligas värld är både vackrare och grymmare än något öga skådat.




Jag måste nog säga att jag förvånades av den här boken. Först trodde jag att den skulle vara väldigt tråkig och konstig. Efter de första sidorna hade jag kvar den uppfattningen. Sedan släpper det totalt – och blir en utav mina favoritböcker. Hur författaren lyckas väva ihop så många trådar till ett mönster är verkligen helt obegripligt. Men det är ju en bra sak.

Ett minus är att det blir lite trassligt efter ett tag, med att det berättas ur flera synvinklar. Språket och texten är ganska välarbetad, vilket jag tycker är väldigt bra. Dialogerna mellan karaktärerna funkar bra och verkar ganska verklighetstroget.

Jag brukar kunna förutspå böckers vändpunkter och slut, dock inte dennas.

Rekommenderar den starkt.

~Lisa

Läs den gärna. :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Har läst den på originalspråk, tycker väldigt mycket om den. Det där om att den var tråkig i början, håller jag inte med om, däremot var det så för mig när jag läste tvåan.

2010-07-03 @ 22:03:48
URL: http://underbartbokberoende.blogspot.com
Postat av: Anna

Den här boken vill jag verkligen läsa!!

2010-07-03 @ 22:29:50
Postat av: Lisa

Sara: Jag är inte så van vid sådana böcker, och tyckte därför att den var lite smått konstig de första sidorna - och prologen fattade jag nästan inte alls, första gången. xP



Anna: Ja, det MÅSTE du göra. Den är super bra. ;>

2010-07-04 @ 11:12:44
Postat av: fanpan

den är grym ju!

ska se till att läsa tvåan snart :D

2010-07-04 @ 23:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0