Piraternas fånge- Emily Diamand

Denna bok finns ännu inte men jag vill verkligen läsa den efter att ha läst vad den handlar om.
Den verkar verkligen vara en bok för mig. Jag ska garanterat läsa den när den kommer ut.
Fast jag får inte ha för höga förväntningar, tänk om den inte alls är bra. 

Ett helt oförutsägbart äventyr som inte liknar något annat! Spänning, överraskningar, hemligheter och action i en framtid som vi knappt vågar föreställa oss.

Året är 2216. Hela världen har lagts under vatten på grund av klimatförändringarna. Modern teknik och datorer har fallit i glömska, maskinerna har rostat sönder och människorna lever i skräck för blodtörstiga pirater som härjar på haven. När piraterna kidnappar premiärministerns dotter hotar kriget att bryta ut. Nu hänger allt på fiskarfickan Lilly, piratpojken Zeph och en mystisk, talande juvel från det förgångna

Text från adlibris.se

Jag älskar ju att läsa bra böcker om pirater. Böcker där det verkligen händer något. Jag hoppas att detta inte är en vanlig trist piratbok. Men det tror jag faktiskt inte att det är.

Om bokus information stämmer så kommer den ut den 31 augusti.

/Anna(:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0