Bokenkät del 2

Forsättning på bokenkäten som Bokbabbel har översatt från någon engelsk hemsida(:

26. Favoritkokbok?
Jag lagar inte mat så ofta så jag vet inte direktxD
27. Mest inspirerande bok du läst i år (fakta eller fiktion)?
Men fy vad svårt,kanske Vampire Academy eller Saknad-serien. Jag älskar de två huvudkaraktärerna och de inspirerar mig.
28. Favoritlässnacks?
Jag brukar inte äta på något när jag läser.. Har problem med att göra flera saker samtidigt;)
29. Nämn ett fall där hypen förstörde din läsupplevelse?
Stormvarning? En kompis älskar boken, det har kanske inte varit någon hype direkt men hon gillade den och jag tyckte den verkade kass så när jag läste den kanske jag började läsa den med en negativ tanke, om ni förstår hur jag tänker.
30. Hur ofta håller du med kritikerna angående en bok?
Inte särskilt ofta. Kritiker gillar ju att vara negativa och oftast tycker jag mest positiva saker om böcker.
31. Vad tycker du om att ge bra/dålig kritik?
Det är svårt. Man kan gilla boken under tiden man läser den och några dagar efter men om man sedan tänker tillbaka på den så kan man tycka att den kanske inte var så bra och man kanske har gett den för bra betyg.
Det kan också vara lite svårt att ge dålig kritik för det kanske är fel på mig. Boken kanske är bra men passar inte min personliga smak.
32. Om du kunde läsa på ett främmande språk, vilket skulle du välja?
Ryska kanske;) Just nu är jag lite fast i Ryssland sen jag läste Löftet. Franska funkar också fint(:
33. Mest skrämmande/hotfulla bok du någonsin läst?
Jag läser nästan aldrig skräck så jag vet inte..
34. Skrämmande/hotfull bok du inte vågat påbörja?
Flickan i kistan, Chainmail m.m
35. Favoritpoet?
Jag kan typ inga poeter, tyvärr.
36. Hur många böcker brukar du ha lånade från biblioteket samtidigt?
Runt 15-25 och det är alldeles för mycket!
37. Hur ofta brukar du återlämna böcker till biblioteket olästa?
Hur ofta som helst. Det står väldigt ofta Antal omlån uppnått. Något som gör mig väldigt frustrerad. Man har liksom inte hur mycket tid som helst..
38. Vilken är din favorit bland fiktiva karaktärer?
Åhh:D Rose Hathaway i Vampire Academy och Jessica Mastriani i Saknad-serien
39. Vilken är din favorit bland fiktiva skurkar?
Svårt.. Det kan jag inte svara på. Hade jag läst Vampire Diaries hade jag nog svarat Damon;)
40. Vilken sorts bok tar du mest sannolikt med dig på semestern?
Antagligen en bok från biblioteket som snart ska lämnas in så att jag hinner läsa den(:
41. Det längsta du har varit utan att läsa?
Jag vet inte, men länge är det verkligen inte. Några ynka dagar kanske.
42. Nämn en bok du inte kunde/ville avsluta?
Finns alldeles för många. Twilight, Vampire Academy m.m. Om jag inte har missuppfattat frågan;)
43. Vad distraherar dig lättast då du läser?
Internet, bakgrundsljud, sms m.m. Ärligt talat så stör jag mig verkligen på jättemycket saker när jag läser.
44. Bästa filmatisering av bok?
Svår fråga. Hade Pirates of the Caribbean funnits på bok innan så hade jag garanterat svarat den.
Men Harry Potter är ju sjukt bra gjord.
45. Sämsta filmatisering av bok?
Jag vet faktiskt inte..
46. Den största summa pengar du spenderat i en bokhandel på en och samma gång?
Köper väldigt sällan böcker så det kan jag tyvärr inte svara på eftersom det antagligen var längesen.
47. Hur ofta skummar du igenom en bok innan du läser den?
Aldrig! Gillar inte ens att bläddra i böckerna för gör man det kan man råka läsa något man inte borde läsa. En gång bläddrade jag i Klara och hemligheten och råkade läsa exakt där de avslöjade vad hemligheten var och sedan dess har jag försökt unvika att bläddra i böcker.
48. Vad får dig att sluta läsa en bok mitt i?
Att den är hur dålig som helst och att gör att jag tappar suget för att läsa.
49. Har du dina böcker organiserade?
Nej, min bokhylla tillåter inte det för den är lite knäpp. Man staplar böcker och ska man då ha en pocket i botten och sedan lägga en stor bok ovanpå så ser det sjukt dumt ut.
50. Föredrar du att behålla dina böcker eller ge bort dem efter att du läst dem?
Behålla:D
51. Finns det böcker du undviker?
Deckare, skräck, science fiction(om det nu är så kallade rymdböcker)
52. Nämn en bok som gjorde dig arg?
14 år till salu av Caroline Engvall
53. Nämn en bok du inte trodde du skulle gilla men gillade?
Linas kvällsbok 1& 2 av Emma Hamberg
Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer
54. En bok du trodde du skulle gilla men inte gillade?
Mer än ögat ser av Melissa Marr
55. Bästa skuldfria nöjesläsningen?
Ursäkta,va?

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Nea

Jess är en förebild för mig också :) Hon är så himla cool :D

2010-11-07 @ 20:40:09
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0