Bokenkät:D

Hittade den här bokenkäten hos Tonårsboken och bestämde mig för att göra den:DFrån början komm enkäten från Bokbabbel som har översatt den till svenska från en engelskspråkig bokblogg. Det är alltid roligt med listor och det blir ännu roligare om ni också gör den(: Om ni har en egen blogg och gör den där så får ni gärna tipsa mig så att jag kan läsa:D


1. Favoritbok i barndomen?
Det beror ju lite på vad som menas med barndom,men jag älskade Boken om Någon,Hattjakten,Mamma Mu och massa mer. Detta var ju dock när jag läste bilderböcker. Jag kommer faktiskt inte ihåg vad min favoritbok var när jag var i 7-8 års åldern.
2. Vad läser du just nu?
Inget:O Jag läste ut Stolthet och Fördom tidigare i dag och ska nog börja i Revolt ikväll(:
3. Vilka böcker har du reserverade på biblioteket?
Just nu är det bara Piraternas fånge av Emily Diamand men oftast är det fler än bara en bok.
4. Dålig bokvana?
Ja, detta är väl mer en dålig datorvana,men jag måste ändå säga att det är en dålig bokvana. Jag har alldeles för svårt att slita mig från datorn och då händer det att jag inte går och läser även om jag vill..
5. Vad har du för tillfället hemlånat från biblioteket
Snälla.. Jag har hur många som helst^^ Men ändå inte så många som jag vanligtvis har;)

Om jag kunde drömma som seriebok
Saknad- Jennie 3 år
Airhead
Saker som aldrig händer
Revolt
Löftet
Alvas nya bästis
Det som gör ondast
Den giftiga ormen
Naomi & Elys kyssförbudlista
Ursäkta att man vill bli lite älskad
Övergivna
Stolthet och fördom
6. Har du en läsplatta?
Nej,och jag vill inte ha heller. Jag gillar känslan av att hålla en bok i handen och jag tycker att själva läskänslan skulle förstöras av en läsplatta.
7. Föredrar du att läsa en bok åt gången eller flera på en gång (slalomläsning)?
En bok åt gången. Läser jag för många så tappar jag suget och jag vet inte vilken jag ska läsa. Det tar även så lång tid innan boken blir utläst och det är jobbigt. Kan vara lite rörigt att hålla isär och man sätter sig inte in lika bra. Om jag däremot lånar en kort bok på 80 sidor och håller på i en tjock bok på över 500 sidor så kan jag läsa den med 80 sidor emellan eller hur man ska säga.
8. Har dina läsvanor ändrats sedan du började blogga?
Jag kanske har börjat läsa en aning mer.
9. Sämsta boken du läst i år?
Den här frågan är jättesvår. Det är väldigt lätt att glömma dåliga böcker och eftersom jag har läst så pass länge så vet jag ganska bra vad som passar mig och inte.
Vren- De glömda rummen var iaf väldigt dålig
Även Kära Edda
Mer än ögat ser föll mig inte heller direkt i smaken
 
10. Bästa boken du läst i år?
Svåårt. Jag kan inte heller bara välja en.
Skuggkysst
Linas kvällsbok 1&2
Hungerspelen
Saknad: Träffad av blixten
Fallen ängel
Löftet
11. Hur ofta läser du utanför din egen bekvämlighetszon?
Min bekvämlighetszon är nog ganska stor så det händer väl inte så ofta.. Deckare hör i alla fall inte dit och det läser jag ju inte särskilt ofta..
12. Vilken är din läsebekvämlighetszon?
Ojoj, det är allt möjligt. Men inte deckare eller Science fiction
13. Kan du läsa på bussen?
Jag åker nästan aldrig buss så jag kan inte uttrycka mig om det.
14. Vilken är din favoritplats att läsa på?´
I min datastol sittandes vid fönstret eller i sängen, men i sängen ligger jag mest på kvällen och läser.
15. Vad anser du om att låna ut böcker? Regler?
Ärligt talat så lånar jag nästan aldrig ut böcker. Jag gillar inte att inte veta vad som händer med mina böcker^^. Ibland sker det självklart undantag men det är inte utan oro som jag lämnar ifrån mig dem.
16. Viker du hundöron i dina böcker?
Absolut inte! Jag viker inte hundöron i någons böcker. Jag hatar hundöron.
17. Skriver du någonsin i bokens marginaler?
Inte direkt. Brukar inte sitta och skriva under tiden jag läser.
18. I studierelaterade böcker då?
Om det är böcker som man får skriva i så kan jag göra det.
19. Vilket är ditt favoritspråk att läsa böcker på?
Svenska. Läser på Engelska ibland men inget svårt då.
20. Vad får dig att älska en bok?
Karaktärerna, själva historien, språket m.m
21. Vad inspirerar dig att rekommendera en bok?
Boken måste ju självklart vara bra för att man ska rekommendera den. Det är extra kul att rekommendera böcker till folk som är lite skeptiska till den men sedan älskar den. Jag gillar att tipsa mina kompisar som läser mycket och även min mamma(:
22. Favoritgenre?
Kärlek,spänning och äventyr kanske^^ Jag känner att det inte direkt var någon superbra genreindelning men så får det bli
23. Genre du sällan läser (men önskar att du gjorde oftare)?
Jag vet inte. Läser man inte oftast böcker som man vill läsa?
24. Favoritbiografi?
Jag har inte läst mycket biografier men 14 år till salu var bra men väldigt hemsk.
25. Har du någonsin läst en självhjälpsbok? 
Tror faktiskt inte det..


Gör den ni också:D


/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0