Gömstället

Saknad: Gömstället
Jenny Carroll/Meg Cabot
221 sidor
5 poäng

Del tre i serien Saknad
Jessica kommer tillbaka till skolan efter sommarlovet. Något är inte som det var innan,men Jessica vet inte vad eftersom hon har varit på Ruths sommarställe i 2 veckor. Vilket betyder att hon inte har haft någon tillgång till varken dator,radio eller tidningar.
Hon får snart veta att att Amber Mackey, en cheerleader som har suttit framför Jessica i sex år, har blivit mördad.
Jessica har även fått skulden för de har försökt ringa hem till henne och prata med henne, men det har de varken fått eller kunnat. Rose, Jessicas gammelfaster, har varit hemma och "vaktat" Douglas och hon har sagt till alla att inte ringa någon mer gång.
Jessica kan inte förstå hur folk vet att hon har kvar sina krafter.
Och snart försvinner fler personer. Kommer hon kunna rädda dem den här gången?

Som jag kanske har sagt tidigare, jag verkligen älskar den här serien. Så sjukt underbar är den. Det känns som att Meg Cabot inte kan misslyckas med sina böcker och absolut inte med den här serien. Jag älskar kärleken mellan Rob och Jessica. Eller det är inte direkt mycket kärlek,men man känner garanterat spänningen mellan dem. Det är så roligt att Rob försöker spela oberörd när man märker hur mycket han verkligen bryr sig.
Den här boken är sjukt spännande och lika rolig som de två tidigare.
Den var faktiskt lite läskigare än de tidigare böckerna och jag försökte hela tiden lista ut vem som var mördaren. Tyvärr lyckades jag inte göra det förrän i slutet när det var ganska självklart vem det var.
Har man inte läst den här serien så får man springa till bokhandeln och köpa första boken direkt!


Hör garanterat till listan över mina favoritböcker!

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Nea

Håller med om att den serien är awesome! Kan inte låta bli att gilla Rob så mycket också 8D

2010-10-09 @ 23:05:05
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0