Myrddin

Jag var inne på min bokhandel i lördags och fick syn på en bok där omslaget påminde mig väldigt mycket om Harry Potter. Jag tittade lite närmare och upptäckte att det var samma illustratör och att texten och det allra mesta påminde om Harry Potter.Baksidestexten verkade riktigt bra och jag kände ett oerhört begär efter att läsa den här boken, fråga inte varför för jag vet inte riktigt.
Jag tänkte att jag skulle kolla upp boken på någon internetsida så att jag kunde blogga om den,men när jag kom hem märkte jag att jag inte kom ihåg varken titeln på boken eller författarens namn. Det var lördag och jag fick fullständig panik. Affärerna skulle inte vara öppna förrän på tisdag och jag skulle alltså behöva leva(och plågas) i ovisshet fram tills tisdag. Jag försökte flera gånger hitta vad boken hette,men förgäves. Till slut gav jag upp och på tisdagen gav jag mig av till bokhandeln igen. Boken fanns kvar och det är denna boken som jag ska skriva om nu.
Londonpojken Arthur har evakuerats till en sommaröde internatskola utanför den lilla byn Ravenscar. Där vakar det mytomspunna och fruktade tornet Cair Myrddin över trakten. En av legenderna säger att det är här den mäktige trollkarlen Merlin ligger begravd.

Trots varningar börjar Arthur och hans nyfunne vän Ben utforska tornets hemligheter. Och det sker med fara för deras egna liv.

En hänsynslös mördare går lös i byn. Övernaturliga krafter bedriver sitt spel i skogarna kring tornet. Och på internatskolan inträffar en rad mystiska och oförklarliga händelser.

Året är 1940. Över landets södra delar pågår en våldsam kamp om luftherraväldet och man fruktar en tysk invasion.

Vid Cair Myrddin får Arthur och Ben ett uppdrag. De ska rädda England!

Det här är en bok som jag inte har hört något om alls innan jag såg den i min bokhandel. Jag tycker faktiskt att den verkar jättebra och jag vill verkligen läsa den. Jag har läst någonstans att de som saknar Harry Potter borde läsa den här boken.
Detta är en nyutgiven bok(skulle egentligen släppas 29 april,men finns tydligen redan ute) och har ni chansen att bläddra i en så gör det! Ni kommer att se hur lik själva bokboken(lånar det suberbraiga ordet från Bokgläntan,förklaring finns om ni klickar på länken. Läs deras blogg också,den är jättebra) är Harry Potter. Den har till och med svarta sidor innan varje kapitel.
Den här boken är svensk från första början och skriven av Claes Reimerthi.

Är detta något som ni vill läsa?

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: B(:

JA!

2011-04-27 @ 21:50:15
URL: http://bbloggar.blogg.se/
Postat av: Malin

JAG MED! JAG MED!

2011-04-28 @ 15:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0