Piraternas skatt

För väldigt länge sedan skrev jag ett inlägg om Piraternas fånge av Emily Diamand. Jag fick den i julklapp,men har ännu inte läst den,fast jag vill väldigt gärna. För ett tag sedan såg jag att det fanns en uppföljare, men då bara på engelska. Den 17 augusti släpps den på svenska och den kommer heta Piraternas skatt.

Året är 2216. Stora delar av världen ligger under vatten och modern teknik har fallit i glömska. Blodtörstiga pirater härjar på haven och det drar ihop sig till krig

Fiskarflickan Lilly, piratpojken Zeph och premiärministerns dotter Alexandra har överlistat piraterna. Nu är de på flykt genom de laglösa träsken. I sin ägo har de den sista fungerande datorn på jorden. Pirater och engelska soldater, forskare från Cambridge och ambassadörer från Skottland - alla vill ha tag på den sista datorn i världen. Och de gör vad som helst för att få sin vilja fram Än en gång hänger allt på Lilly, Zeph och Alexandra. De måste stoppa kriget och rädda världen från total kollaps.


Har ni läst första boken, eller vill ni göra det? Kommer ni läsa den här boken när den kommer?

/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0