Trolldomens tre skrifter: Smaragdernas bok

De tre syskonen Kate, Michael och Emma lämnades på barnhem av sina föräldrar som mycket små. Hela sitt liv har de undrat vad som fick föräldrarna att lämna dem. När de sparkas ut från sitt senaste barnhem och skickas till den mystiska staden Cambridge Falls, får de svaret. Syskonen är sedan urminnes tider utvalda och speciella, och föräldrarna lämnade bort dem för att skydda dem mot en elak trollkarl.

I ett gömt rum i den mystiske dr Pyms hus hittar syskonen en egendomlig bok med blanka sidor. Med hjälp av boken kan man resa genom tid och rum - och här tar en hisnande resa sin början. Barnen möter en ond häxa som har fångat barnen i Cambridge Falls, de möter dvärgar, vargar och magiska monster. Kampen mot häxan blir ett sagoäventyr i klassisk tappning, men samtidigt mörkt, känsloladdat och otroligt rappt berättat.


Den här boken kommer ut den 14 september. Jag är verkligen,verkligen sugen på att läsa den här!
Jag är så himla sugen på att läsa något spännande och äventyriskt(ehm ja, något bättre ord kunde jag inte komma på) och den här boken verkar innehålla det.
Den här boken står på 9-12-åringar på Adlibris, men passar förhoppningsvis även äldre läsare.

Är detta något som ni skulle vilja läsa?

/Anna(:

 


Kommentarer
Postat av: Anna (med näsan i en bok)

Storyn var låter som en blandning mellan Harry Potter och Narnia...

2011-08-11 @ 18:14:03
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com
Postat av: Yrsha

Jag tycker att den låter riktigt spännande, klart man vill läsa :)

2011-08-11 @ 19:37:12
URL: http://haveyoureadthisone.wordpress.com
Postat av: Susanne

Ja jag vill läsa den.

2011-08-12 @ 14:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0