En liten medhjälpare

Köpte en ny bok idag trots att jag har läst den tidigare. Men det var väldigt bra information i den, den var lätt att förstå och den var på rea, så jag köpte den. Plus att jag kan få hjälp av den till miljöutmaningarna.

Cykla,panta och rädda en isbjörn- Jörn Spolander

Som sagt så är den här boken väldigt bra om man vill lära sig mer om miljön, för den här är lättläst och alltså förstår man allting. Något som är viktigt när man vill lära sig om något. Här slipper man bli frustrerad över massa ord som man inte fattar. Här är det bara ren (och otrevlig) fakta.Det finns såklart också en hel drös med tips på hur man hjälper miljön.

Förresten, tycker ni att jag ska lägga upp några slags "regler" (eller hur jag tänkt mig själva upplägget) innan 1 augusti då första miljöutmaningen kommer så att ni hinner lära er lite om det eller ska jag lägga upp allt på samma dag?

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: andréa

Någon dag före, kanske? c:

2011-07-30 @ 21:52:32
URL: http://andreaiboklandet.blogspot.com/
Postat av: Malin

någon dag före sounds good! :)

2011-07-30 @ 23:03:28
Postat av: Lisa

Jag skulle också vela äga en miljöbok, så att man vet bättre vad man kan göra för att verkligen hjälpa miljön :)

2011-07-31 @ 09:29:18
URL: http://bladvandaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0