Spinoff-serie

Fick en fråga om vad en spinoff-serie var och tänkte att jag kunde (försöka) förklara det. Jag tänker använda Bloodlines och Vampire Academy som exempel.

Som jag nämnde så är Bloodlines en spinoff-serie till Vampire Academy. I Bloodlines är inte Rose längre huvudkaraktären. Sydney kommer vara den nya huvudpersonen och hon nämns för första gången i Löftet.
Så en spinoff-serie är en serie som utspelar sig i samma värld som den första serien,men med nya huvudpersoner, oftast personer som har haft mindre roller i de tidigare böckerna.
Det är ofta en helt ny historia och inte bara samma historia ur en annan persons perspektiv.

Jag hoppas att ni förstod min förklaring, och om ni inte gjorde det så är det bara att kommentera och fråga så ska jag försöka svara på era frågor!(:

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Clara

Utmärkt förklaring! :)

2011-07-20 @ 09:46:33
URL: http://bokclara.blogspot.com/
Postat av: we

Tack för svaret, hjälpte mig att HELT förstå vad det betyder! :)

2011-07-20 @ 10:34:50
Postat av: Eva

Bra förklaring :D

2011-07-20 @ 15:43:27
URL: http://evathebookslayer.blogspot.com/
Postat av: kersti

äntligen en begriplig förklaring tack för den:)

en pensionär

Svar: Vad bra att du fick reda på vad det betyder! Alltid kul att kunan hjälpa till! :)
bookshelf

2013-09-28 @ 16:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0