Dagens fråga

Om ni bara har en bok i en serie, tex den tredje boken, köper ni även de delarna innan då fast ni redan läst dem bara för att det känns så konstigt att bara ha den tredje boken?

Det gör jag, jag brukar liksom tänka: Tänk om jag vill läsa om de här böckerna när jag blir vuxen och sen så har jag inte hela serien och kan inte få tag i de andra delarna. Plus att det ser mycket bättre ut på bokhyllan om man även har de böckerna innan enligt mig. Och har man väl börjat köpa böckerna så måste man nästan köpa alla som kommer ut efter också. Så tycker i alla fall jag.

Men nu var ju frågan hur ni tycker(:

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Elin

jag har värsta problemet att jag MÅSTE ha första boken och uppåt i en serie, och om jag har köpt en bok av en serie i pocket så MÅSTE jag köpa resten i pocket osv :P

Postat av: Lucy

Jag tycker det känns askonstigt att Harry Potter och dödsrelikerna står i min hylla, men inte de tidigare. Tycker det känns anskonstigt att jag har tredje och fjärde boken i samlingsvolym (vampire diaries), men inte den första. Och att jag har alla vargbröder böcker utom 2:an.



Det känns konstigt, men ibland köper jag liksom.. Så i alla fall. När det kommer till Vampire Academy, så var ju de 2 första med i årets rea. De köpte jag då. Och sen hade jag läst 3:an och 4:an. Köpte 5:an, kunde inte låta bli.

Men jag har ändå beslutat att jag ska köpa de andra två när jag har lite mer pengar. :3

2011-03-18 @ 22:14:40
URL: http://bokrygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0