Anledningar till att längta till början av 2012

Det kommer ut massa bra böcker nästa år som man verkligen längtar till. Här kommer en liten lista på de böcker som i alla fall jag längtar mest efter än så länge. Ni kan klicka på bilderna för att läsa mer om böckerna.


Eld- Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren  Släpps den 19 april. Andra delen i Engelsfors-trilogin.

Cirkeln var väldigt bra och jag hoppas att den här kommer vara ännu mer spännande! Sedan är den ju svensk också och det är väldigt roligt.



För evigt- Maggie Stiefvater. Släpps den 7 mars. Tredje och sista delen i The Wolves of Mercy Falls.

Jag älskade Frost, men var inte riktigt lika förtjust i Feber även om den också var väldigt fin. Nu hoppas jag att sista boken ska vara riktigt bra och att det ska bli ett lyckligt slut.



Oksa Pollok:Det sista hoppet- Anne Plichota och Cendrine Wolf  Släpps 23 januari.

För det första är den fransk från början, alltid roligt att läsa böcker som kommer från länder där man normalt inte brukar läsa böcker ifrån. Oftast när jag läser böcker så kommer de ju antingen från Sverige, USA eller England. Sedan så verkar den väldigt spännande också. Lite fantasy och sådana saker.


Sjutton år och skitsnygg- Emma Granholm Släpps 9 april.

Eftersom jag har tyckt väldigt mycket om Emma Granholms andra böcker så är jag väldigt sugen på att se om denna också är bra. Tyvärr finns det inte någon handling att läsa än,men den har förhoppningsvis en bra handling!


En sån där vidrig bok där mamman dör- Sonya Sones Släpps 5 mars

Jag har läst Sonya Sones andra böcker Vad mina vänner inte vet och Vad min flickvän inte vet. Om den här är skriven på samma sätt, i diktform, så är jag säker på att den kommer vara bra för jag har verkligen gillat det jag läst av henne tidigare.


Allt jag säger är sant- Lisa Bjärbo  Släpps 12 mars

Lisa Bjärbos tidigare bok Det är så logiskt alla fattar utom du var sjukt bra så jag hoppas att hennes nya också är det!


Resten får du ta reda på själv- Lauren Kate Släpps 6 januari

Ni som har lite koll på engelska böcker vet att detta är Before I fall, den har fått mycket god kritik och den verkar riktigt bra! Dessutom handlar den om något som jag inte direkt läst om tidigare.


Mitt klimatkatastrofala liv: Carbon Diaries 2015- Saci Lloyd Släpps 2 januari

Jag brukar inte läsa så mycket dystopier, men denna verkar väldigt bra och spännande, om än väldigt hemsk, precis som alla dystopier.


Rör mig inte- Tahereh Mafi  Släpps 5 april

Den här verkar bara väldigt spännande, även om jag inte är vidare förtjust i det svenska omslaget.


Det borde finnas regler- Lina Arvidsson Släpps 19 mars

På Bokmässan fick jag tag i ett litet häfte med de trettio första sidorna och efter att ha läst dem blev jag väldigt sugen på att läsa boken!


Sedan så längtar jag även till City of Lost Souls av Cassandra Clare (även om jag ännu inte läst City of Fallen Angels) som kommer någon gång i maj.

Det finns också en film som alla borde se fram emot, nämligen Dark Shadows som kommer 16 maj. Gissa varför jag längtar så? Johnny Depp är med:D Och han ska spela vampyr.

Jag vet att det kommer en hel del andra bra böcker nästa år också, men eftersom de hör till serier som jag inte har läst så har jag valt att inte skriva upp dem.

Vilka böcker längtar ni mest till som kommer i början av 2012 (det måste inte vara böcker som är med på min lista)?

/Anna(:



Kommentarer
Postat av: Lucy

Längtar sjukt mycket till Eld, Insurgent (Fortsättning på Divergent) och även en del till Dreamless (Fortsättning på Starcrossed). :3

2011-11-19 @ 23:45:11
URL: http://bokrygg.blogg.se/
Postat av: Zozzo

Jag längtar välidigt mycket till:

The fault in your stars - John Green

That catastrophic history of you and me - Jess Rothenberg

The list - Siobhan Vivian

Och de flesta av de du skrivit upp:)

2011-11-20 @ 00:03:38
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Postat av: Anonym

Längtar till Eld och För evigt av de du lagt upp..! Jag tyckte faktiskt Feber var bättre än Frost =D men båda är ju jättebra..längtar

2011-12-04 @ 14:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0