Utvädering Miljöutmaning 3

Det man skulle göra den här gången var att försöka sluta köpa produkter som innehöll palmolja. Så hur har det gått?


Det har väl gått rätt så bra för mig, jag har verkligen försökt att inte handla produkter med palmolja, men när det bara står vegetabilisk olja är det i stort sett omöjligt att veta om de använt palmolja eller inte. Dock såg jag häromdagen att Crostini visst innehåller palmolja. Synd, då kan jag inte köpa dem mer, de som är så goda..

Hur har det gått för er?

Sedan har jag även lite annan information. Jag har bestämt mig för att inte ha någon miljöutmaning i november eftersom jag har min NaNo och allt, dessutom vet jag att väldigt många andra lägger ner mycket tid på sin NaNo. Dessutom har jag inte hunnit planera för något. Men förhoppningsvis kommer Miljöutmaningarna tillbaka i december, det beror i stort sett på ert svar till frågan jag nu ska ställa.

Tycker ni att det är någon idé med miljöutmaningar? Gör ni dem eller tycker ni bara att det är totalt onödigt att jag håller på med något sådant? Svara ärligt:)


Man kan aldrig få nog av bilder på söta orangutanger så här kommer det en. Titta dessutom in på sidan där jag hittade bilden: Savetheorangutan.

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Nea

Jag tycker det är ett otroligt bra initiativ som verkligen får mig att tänka till. I praktiken glömmer jag dock alltid att tänka på det. Men jag tycker ändå att du ska fortsätta med dem. Mycket av det du berättat hade jag ingen aning om. Som t.ex. palmolja som jag aldrig hört talas om :)

2011-11-10 @ 21:47:36
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Angela

Hehe, den här gången gick det inte så bra för mig..

Jag tycker det är otroligt bra att du gör de här utmaningarna! Som Nea sa; det får en att tänka till.

2011-11-11 @ 00:10:59
URL: http://bookfrenzy.blogg.se/
Postat av: Lisa

SV: Jag tycker serien är helt okej! :D Ingen favorit, men läsvärda! Dessutom är ju omslagen för varje bok grymt snygga!

2011-11-11 @ 20:11:45
URL: http://bladvandaren.blogspot.com
Postat av: Sofie

Svar; tack så mycket! :D

2011-12-02 @ 08:29:36
URL: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0