Frestelser


Titel: Frestelser
Författare: Sara Shepard
Sidantal:230
Betyg: 6/10
Serie: Pretty Little Liars (del 5)
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: Wicked
Spoilervarning för de som inte läst de tidigare delarna!

Alis mördare sitter bakom lås och bom och A har äntligt slutat skickat meddelanden. Det är i alla fall vad Aria,Spencer, Hanna och Emily tror.
Men det dröjer inte lång stund förrän A börjar skicka meddelanden igen, och tjejerna är i precis samma trubbel som tidigare. Det handlar om killar, hemligheter och andra tonårsproblem.

Jag hade så höga förväntningar på den här boken. Jag längtade efter den så himla mycket, men innerst inne visste jag nästan att den nog inte skulle vara lika bra som de fyra första böckerna. För allt börjar ju på sätt och vis om igen. Böckerna hade ju kunnat sluta efter den fjärde, men istället börjar man om med nästan exakt samma idé.

Den här boken är inte alls lika spännande som de tidigare. Den nya A är inte lika hård och grym som den första A och jag är bara besviken. Fast nu måste vi tänka på att mina förväntningar var skyhöga. Så den var alltså inte dålig, bara inte alls lika bra som jag hade hoppats.
Men cliffhangern i slutet av boken gör att jag absolut längtar efter fortsättningen!

Dessutom blev jag inte särskilt glad heller när Ezra aldrig kom in i handlingen. Hoppas verkligen att han kommer i någon av de senare böckerna. Det kändes också som att karaktärerna var löjligare i den här boken än vad de varit i de tidigare. Men kanske har jag blivit påverkat av TV-serien (som jag förresten älskar, till skillnad mot vad jag gjorde i början).

Bästa med boken: Jag gillar fortfarande själva konceptet med A, även om den nya A inte är lika bra än. Sedan så gillar jag karaktärerna också.
Sämsta med boken: Att det känns som att allt helt plötsligt bara börjar om igen.


Om några dagar kommer det förhoppningsvis en recension på Dandy, och jag kommer inte vara nådig. Bara så ni vet! Är det hemskt av mig att längta?

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: B(:

usch, läste typ 3 sidor och sen lämnade jag tillbaka den. Ville inte läsa om dom inte ens var kompisar?! Och Hanna tyckte hon fortfarande var fet och Aria hade inga vänner längre? :O ! Och ingen Ezra dessutom! fuck.

2011-10-29 @ 12:56:30
URL: http://bbloggar.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: Ja, det är en av mina favoritböcker :) De är relaterade till varandra genom att karaktärerna i Chasing Brooklyn pratar om de från I heart you, you haunt me, men jag läste Chasing Brooklyn först och det gick alldeles utmärkt :)

2011-10-30 @ 15:03:08
URL: http://ensidatill.blogspot.com/
Postat av: Sofia

tro mig -A blir värre

2011-10-30 @ 20:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0