Utvärdering av andra Miljöutmaningen

Ännu en månad har gått(något som gör mig lite orolig med tanke på att jag inte riktigt är färdig med nästa miljöutmaning, eller ja, jag har inte riktigt börjat än..) och det är alltså dags för en utvärdering.

 Steg 1 var ju att minska duschtiden. Första gången jag tog tid så duschade jag i ca 5 och en halv minut. Sedan så tvålar jag ju in mig och tar schampo i kanske en minut(då jag inte har på vattnet alls), så jag kanske inte duschar så länge ändå. Så min tid har inte minskat särskilt mycket.

Steg 2 var att stänga av vattnet när man tvålade in sig och tog schampo. Något jag alltid gör och även gjort denna månad, så det har gått bra. Ändå gången jag inte gjorde det var när jag förkyld och hade feber och frös som tusan. Då kan man ju bara inte förvägra en stackars sjukling varmt vatten, eller hur?

Om jag ska vara ärlig så tyckte jag inte att det här var någon värst bra utmaning. Den var ganska tråkig och inte särskilt utmanande. Tyckte inte jag i alla fall, men det finns ju säkert någon därute som har problem med att den duschar för länge och som tyckte att det var en bra utmaning. Tack så mycket i så fall, det är ju alltid roligt om någon gillar den!:D

Så, hur gick det för er?

Tycker ni att utmaningarna har varit för lätta hittills? Vill ni ha något svårare(förslag är välkomna).

/Anna(:



Kommentarer
Postat av: Andréa

Haha, jag älskar att duscha alldeles för mycket för att lyckas med någonting sådant. Har nog duschat tjugo, trettio minuter varje dag och ... ja. Men nästa månad ska jag försöka igen!

2011-09-30 @ 23:40:51
URL: http://andreaiboklandet.blogspot.com/
Postat av: we - bookfrenzy

Hehe, det blev alldeles för lätt för mig denna gång! ;D

2011-10-01 @ 01:28:05
URL: http://bookfrenzy.blogg.se/
Postat av: Clara

Jaa, jag har väl inte tagit riktiga långduschar men, inte tagit tiden heller. Runt 15 minuter har varje dusch varit, kanske, men då har jag inte haft vattnet på när jag schamponerar (stavning?), tar balsam eller tvålar in mig. Får bättra mig! :)



Jag tycker denna utmaningen var en bra grej, men inte så utmanande (jag kanske inte ska säga så eftersom jag inte ens gjorde den fullt ut...) men å andra sidan var detta en viktig miljöutmaning eftersom det får en att tänka på att minska duschtiden, som är viktigt!



Jag tror jag har duschat på ca 2.5 minuter en gång (var i Turkiet 2009 och syrran skulle också duscha, så då fick jag fem minuter på mig (hon tog tiden, haha) och jag skyndade mig som tusan!) och det ska jag försöka slå, hade jag tänkt mig. Jag kan säga att det inte blir något balsam om jag ska slå det! :D

2011-10-01 @ 16:05:01
URL: http://bokclara.blogspot.com/
Postat av: Nea

Det första steget har gått riktigt bra. Jag duschar aldrig mer än 5 minuter. Den andra punkten var jag dock lite sämre på. Måste bättra mig!

2011-10-01 @ 20:26:05
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Lina

Hej o tack för kommentaren! Va roligt att höra att du gillade de första trettio sidorna av min roman. Resten kommer i mars... ;) Ha det fint!

2011-10-02 @ 22:11:42
URL: http://linaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0