Fredagen den 13:e

Ja, idag är det fredagen den 13:e som ni säkert redan vet. Jag har ännu inte märkt av något(peppar,peppar) av denna dag. Fast det har ändå inte varit någon superdag, även om jag inte haft otur. Fick ett otroligt konstigt prov på samhällskunskapen och det gick bajsdåligt. Man fick liksom minusfel om man hade skrivit fel svar och då var det ju bättre att inte skriva alls. Dessutom var frågorna konstigt formulerade så man blev värsta tveksam. Fy och tvi vad dåligt det gick. Då blev jag såklart megaglad när jag kom hem och såg att jag hade fått paket!

Paketet innehöll mina recensionsexemplar från Styxx Fantasy. Tack så mycket!


Döda flickors dans- Rachel Caine - Förra veckan läste jag ut Glashuset. Jag är inte riktigt säker på vad jag tycker om den än, men jag ville ändå läsa fortsättningen för att se om serien blir bättre.
Själlös- Gail Carriger -Den här boken verkar mycket intressant och annorlunda! Jag hade önskat att jag kunde åka till Stockholm när författaren kommer dit, men det går inte. Varför bor jag så långt ifrån Stockholm? Eller ännu bättre: varför kom inte hon till något ställe nära mig?

Jag blev förvånad när jag såg hur liten Själlös var på bredden. Kändes nästan som att hålla i en bibel. Jättegullig var den.

Såhär såg den ut utan sitt skyddsomslag. Enligt mig var den sjukt snygg så det var därför jag tänkte visa er(asså det var snyggt med svart och rosa tillsammans, inte att jag var superimponerad över det helsvarta omslaget).


Lite annan uppdatering då:
1. Just nu läser jag Tystnaden i bruset av Patrick Ness och jag tycker om den riktigt mycket, förhoppningsvis läser jag ut den idag eller imorgon!

2. Eftersom jag verkligen vill läsa Nattens Cirkus av Erin Morgenstern bad jag mitt skolbibliotek att köpa in den, så nu är det bara att vänta.

3. Jag vill verkligen hinna läsa City of Fallen Angels innan City of Lost Souls kommer ut. Dock ser det lite tveksamt ut på den fronten just för tillfället...

4. Idag när jag cyklade hem kom jag på att jag nog inte läser EN ENDA bokblogg som är skriven av en kille. Om det finns någon därute får ni gärna länka den till mig för det skulle vara roligt att läsa en bokblogg ägd av en kille.

5. DET ÄR FREDAG!! Fast jag måste ändå jobba hela helgen med läxor och mitt muntliga tal inför nationella provet...


/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Andrea

Själlös är väldigt intressant,och bra också såklart!

Jag bor i Sthlm och skulle hemskt gärna vilja gå på författarträffen men så har jag vårsoare med skolan och är konfrancier :/

2012-04-13 @ 18:11:48
URL: http://andypandycool.blogg.se/
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

"Tystnaden i bruset" läser jag själv nu fast på engelska ^^ Jättebra hittills!



Ja visst är det tråkigt att det finns så få bokbloggskillar. Har hittat några men ingen ungdomsbokbloggare.

2012-04-14 @ 10:31:24
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.com/
Postat av: Linda

Ska bli kul att se vad du tycker om Själlös, kan inte riktigt bestämma mig om jag ska läsa den eller inte..

2012-04-14 @ 23:59:55
URL: http://heisweet.blogg.se/
Postat av: Emelie

Maaaah, sluta läsa alla böcker jag vill läsa! x'D Själlös har jag sett på engelska ett antal recensioner, och den verkar ärligt talat rätt bra... Tystnade i bruset... åh, jag var så nära, flera gånger, att köpa den i England, men kunde inte eftersom den inte fanns i inbundet x'D Jag och mina jävla inbundna böcker -.- xD

2012-04-15 @ 12:06:27
URL: http://bookworm.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

2012-04-15 @ 12:07:08
Postat av: Emelie

maaaow, har glömt ändra webbadress -.- xD

2012-04-15 @ 12:07:39
URL: http://drizzleandhurricanes.blogspot.com
Postat av: Lisa

Åh, Själlös var jättekul tyckte jag! Väldigt annorlunda. Ska bli kul att se vad du tycker.

2012-04-19 @ 09:51:48
URL: http://bloggen.barnensbokklubb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0