Sammanfattning av juli 2012

 
Antal lästa böcker: 4
 
Antal lästa sidor: 1412
 
Antal svenska böcker: 3
Antal engelska böcker: 1
 
Egentligen kan jag väl inte riktigt säga att jag är nöjd med läsningen i juli, fast ändå är jag det. Visst läste jag bara fyra böcker (tre egentligen då en var en ljudbok), men en av dem var en riktigt tjock på engelska och en annan var en riktig utmaning för mig. Så trots att det bara är fyra böcker så måste jag erkänna att jag är nöjd. Jag läste en bok som jag skjutit upp alldeles för länge, den fick dessutom en 10:a. Sedan läste jag en bok som jag ALDRIG NÅGONSIN trodde att jag skulle läsa, och jag tyckte faktiskt att den var rätt bra.
 
Bästa bok:
Det finns inga tvivel om att Last Sacrifice är den bästa boken den här månaden. Den är även en av de bästa böckerna jag läst i år!Jag är mycket glad att jag faktiskt läste den på engelska och inte svenska.  Den var helt otroligt bra och det känns lite sorgligt att jag nu läst alla böcker i Vampire Academy...
 
Sämsta bok:
 
Den här månaden läste jag inte något som var riktigt dåligt, men om jag ska välja så står det mellan Pelle Svanslös på nya äventyr och Det är jag som är Caroline. Jag var lite besviken på Pelle Svanslös eftersom första boken var så himla rolig, men kanske har det något att göra med att jag lyssnade på den som ljudbok när jag hade migrän. Jag var liksom inte i mitt mest skämtsamma humör, dessutom gillade jag inte riktigt rösten som läste. Fast jag brukar aldrig gilla rösten som läser ljudböcker då jag har mina egna röster i huvudet(det där kan lät misstolkas...).
 
Det är jag som är Caroline gjorde mig lite besviken, men huvudkaraktären kändes ändå lite annorlunda mot andra ungdomsböcker. Det fanns vissa grejer som jag gillade och andra som jag tyvärr inte gillade lika mycket. Tyvärr gillade jag den inte riktigt lika mycket som Peter Barlachs andra böcker som jag läst.
 
Största bedrift:
Den här kategorin kommer säkert bara finnas med den här månaden, endast på grund av Sagan om Ringen. Jag är bara så glad att jag lyckades läsa den här boken, något som jag inte trodde för några månader sedan. Jag hade aldrig tänkt läsa den eftersom jag hört att den ska vara svår och jobbig, men jag lyckades!
 
Alla lästa böcker i juli:
1. Pelle Svanslös på nya äventyr- Gösta Knutsson (ljudbok)
2. Last Sacrifice- Richelle Mead  584 sidor
3. Det är jag som är Caroline- Peter Barlach 316 sidor (recension kommer på recensionsdatum)
4. Ringens brödraskap- J.R.R. Tolkien 512 sidor (recension kommer)
 
Ser att jag inte recenserat så många böcker den här månaden minsann!
 
Jorden runt på 6 månader-läsning i augusti:
Som jag nämnde kommer jag börja med Europa. Jag har ännu inte riktigt bestämt mig för vilken bok jag ska läsa, men det val som verkar troligast just nu är en bok från Ryssland som jag hittade av en slump. Tyll, svett och frusna själar heter den.
 
 
Antal sedda filmer: 5
Antal omtittningar: 3 ( som ni kommer märka föredrar jag tydligen att titta om filmer istället för att se nytt)
Bästa film (omtittningar ej medräknade):
Månadens bästa film är helt klart Diary of a Wimpy Kid som var hur rolig och mysig som helst!
 
Månadens bottennapp: Eftersom jag inte sett så många nya filmer så fanns det inget bottennapp denna månad. Snow White and the Huntsman som var den enda andra nya filmen jag såg var faktiskt rätt bra.
Musik jag hittade i juli som jag rekommenderar(inte all musik jag hittat förstås):
 
 
Den här är himla rolig och fastnar verkligen på hjärnan!
 
 
Hoppas ni orkade läsa allt!
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Haha, skrattade när jag såg Psys Gangnam Style. Min pojkvän spelar den hela tiden >_<! Fast håller med om att den är väldigt catchy och rolig :p

Svar: Hahaha xD Det är en sådan där låt som egentligen är dålig, men som blir bra bara för att den är just dålig^^
bookshelf

2012-08-06 @ 18:47:18
URL: http://boktycke.se
Postat av: Linnea

Jag tycker att Sagan om ringen var rätt så dryg.. Så ja, jag tycker du lyckades bra med läsningen i juli!

Svar: Ja, en aning dryg måste jag verkligen hålla med dig om att den var! Trots det ganska bra, men det tog ju som sagt en månad att läsa ut den^^
bookshelf

2012-08-06 @ 20:36:44
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Sanna

Vampire Academy är awesome! Det är jättebra!

2012-08-06 @ 22:46:18
URL: http://boksanna.blogspot.com
Postat av: Alva

Jag skriver inte det här för att få fler läsare på min blogg. Jag skriver det för att det är viktigt. Livsviktigt till och med. Varje dag i Syrien dör folk. Folk som kämpar för sina liv och för andras liv eller oskyldiga barn som bara råkar leva just där. Jag ber dig att läsa det här http://ingetlivutanbocker.blogg.se/category/tankar-asikter.html och skriva under namninsamlingen för att rädda barnen i Syrien. För "ingen kan göra allt, men alla kan göra något". Tack

2012-08-07 @ 11:20:03
URL: http://ingetlivutanbocker.blogg.se
Postat av: Ebba

SVAR: Hahah asså världen är sjukt liten! Men tänk om det hade varit på andra hållet och jag hade lagt upp bilder från England och du hade sett din bästa kompis xD Snacka om att du att blivit snopen hahaha >.< :D

Svar: Det hade jag sannerligen blivit! Hade blivit så himla förvånad av att se henne på en blogg som jag läst jättelänge^^
bookshelf

2012-08-07 @ 15:50:25
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com
Postat av: Lisa - Lisas Böcker

Slow it down är en låt som jag också upptäckt den här månaden, det är superbra ju! :D
Sen tycker jag det är jätteroligt att du inte bara gör en månadssammanfattning av böcker utan att du tar med musik och filmer också, de tre går lite hand i hand. ;)

2012-08-16 @ 16:26:30
URL: http://boklisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0