Lucka 10: Det är insidan som räknas!

Något som är minst lika viktigt som snygga omslag på böckerna är att även insidan är snygg. Det blir så mycket intressantare att läsa en bok om den faktiskt är snygg på insidan också. Det kan vara allt från snygga kapitelsidor till illustrationer. Därför tänkte jag nu visa några snygga bokinsidor som jag har hemma i min egna bokhylla. Det finns självklart fler som är snygga, men detta var några av de som jag kunde hitta hemma.
 
 
 
 
 
 
 
Första bilden är från boken Me and Earl and the Dying Girl
Miss Peregrine's Home for Peculiar Children. Hela boken är fylld av gamla fotografier och jag tycker det är otroligt snyggt! Desstom är även kapitlena snyggt utformade.
Så här snygga är kapitlen i Ondvinter. Det jag tycker extra mycket om är att varje kapitel har sin egen lilla bild vid sidan och det gör det så mycket mer spännande eftersom man blir sugen på att se vad för bild som kommer visas i nästa kapitel.
I Bronsdolken är det precis som i Ondvinter  en ny bild för varje kapitel. Dessa bilder visar även lite vad som kommer hända i kapitlet och det tycker jag otroligt mycket om!
Eftersom Vad min flickvän inte vet är en bok på vers gör det att det är tillåtet att forma orden till så här mysiga hjärtan.
 Tystnaden i bruset är uppbyggd på att folk kan höra varandras tankar och när folk tänker för mycket kan det lätt bli så rörigt som ni ser där uppe. Inte alls lika lätt att läsa som en vanlig bok, men jag tycker ändå att det ser otroligt charmigt ut.
 
I framtiden kommer det troligtvis ännu ett sådant här inlägg, så håll ögonen öppna!

Nedanför det här strecket kommer en bokbloggare varje dag ,under den här julkalendern, få ge ett boktips inom en viss genre jag valt till dem. Det är de själva som skrivit ihop tipsen med rätt lösa "regler". Hoppas ni hittar någon bok ni vill läsa här under december! Klicka bara på bilden så kommer ni till bloggarens blogg.

Dagens genre:

Precis som med de lättsamma böcker Clara tipsade om är även Chick-lit en genre man kan ta sig an när man inte riktigt orkar tänka. Elin har det perfekta tipset på en bok ni inte får missa!
 
Elin från Bokparadiset
 
 Mitt boktips får bli "Flickan från 20-talet"av Sophie Kinsella. Kort sagt handlar boken
om Lara som får besök av sin döda släkting Sadie som vill att Lara ska hitta ett halsband åt henne så att Sandie kan lämna jorden. Boken är charmig full med humor och det går inte annat än att älska den. Boken är jättehärlig så har man inte läst den och gillar chick-lit så är boken ett absolut måste.
 
Pris på bokus:
Inbunden: 166 kr
Pocket: 44 kr
 
 
/Anna(:
 

Kommentarer
Postat av: Amelie

Kul inlägg!
Om du gillar Den utstötte's kapitel-illustrationer så ska du se de i Vargbröder :) (Gud, vad jag tjatar om de böckerna till dig! Förlåt, haha.)

Svar: Hahah xD Det är lugnt! Jag har ju faktiskt köpt boken, jag borde kolla in det för det har jag faktiskt inte gjort! Kul att du gillade mitt inlägg :D
bookshelf

2012-12-10 @ 10:06:00
URL: http://ameliesboktips.blogg.se
Postat av: Madeleine K

vad sött det var med hjärtat! :)

Svar: Ja, eller hur! :D
bookshelf

2012-12-10 @ 11:08:07
URL: http://maddie-bokblogg.blogspot.se/
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie

Mysigt inlägg =)

2012-12-10 @ 11:25:36
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
Postat av: Elin - Bokparadiset

åh, vilken fin bild hahah! :D

Svar: Tack så mycket! :)
bookshelf

2012-12-10 @ 21:11:24
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0