Random om hur mycket jag tycker om er

Efter att ha sett Uppdrag granskning förra veckan väcktes tanken om att skriva det här inlägget. Precis som med många av mina andra inlägg stannade även den här tanken kvar i huvudet och jag skrev aldrig något inlägg. När alla andra dessutom började skriva inlägg om det kändes det bara löjligt att jag skulle skriva ett nästan likadant inlägg. I vilket fall som helst ändrade jag åsikt igår när jag fyllde år och verkligen blev överöst av grattis från er på Twitter. Det fick mig att förstå hur himla lycklig lottad jag faktiskt är. Hade jag tillhört någon annan bloggkategori hade jag säkert inte alls varit lika glad varje gång jag fick kommentarer. Människor som bloggar om annat än böcker, mode t.ex., får ofta en hel del elaka kommentarer tillsammans med de snälla. Jag är så himla glad att jag har lyckats hamna i ett community där negativa och elaka kommentarer nästan inte existerar överhuvudtaget och där man accepterar att inte alla har samma åsikter. Sedan jag började blogga här tror jag inte att jag fått en enda elak kommentar. Och om jag har fått någon så har den troligtvis inte varit så hemskt eftersom jag redan glömt den i så fall.
 
Sedan så vet ni kanske att jag är bajsdålig på att svara på kommentarer. Mitt nyårslöfte går inget vidare om vi säger så. Dock kommer jag alltid svara på kommentarerna någon gång. Det var några som jag svarade på som var över en månad gamla, men jag svarade ändå. I vilket fall som helst blir jag superglad för alla era kommentarer och trots att jag kanske bara träffat vissa av er (de flesta) en enda gång så kan jag nog ändå säga att jag älskar er. Jag älskar att det alltid finns någon som kommenterar på varje inlägg jag gör. Det ger mig självförtroende att våga skriva och dela med mig av mina tankar utan att oroa mig för att ni dömer mig eller skriver elaka kommentarer. På den här bloggen känner jag inte heller alls samma press som jag gör i skolan på att allt jag postar måste vara helt perfekt. Visst strävar jag oftast efter att skriva så roligt eller bra jag bara kan, men jag vet ändå att ni inte kommer sluta följa min blogg bara för att jag helt plötsligt skriver något som inte är toppenbra eller för att jag inte skriver så ofta under vissa perioder (som nu). Trots det kämpar jag ändå för att göra så bra inlägg som möjligt, dels för min egen skull såklart, men också för att jag VILL att ni ska gilla min blogg. Inte på ett sådant där sätt att jag gör allt för att ni ska vara nöjda, men jag vill såklart ändå att ni ska gilla det jag skriver.
 
Hela bokbloggscommunityt har verkligen gett mig bättre självförtroende (inbillar jag mig i alla fall). Jag har lärt mig så himla mycket om böcker och dessutom har jag träffat personer jag aldrig hade träffat tidigare. Hade jag inte tyckt om er så himla mycket hade jag aldrig tagit mig till Stockholm för att träffa er. Dessutom har jag bara varit i Stockholm en gång och ska tydligen lyckas åka tunnelbana helt själv. Vi får väl se. Kanske bryter jag ihop totalt.
Som sagt anstränger jag mig alltid för att ni ska gilla min blogg ;)
 
Meningen med det här inlägget har jag ingen aning om. När jag läser igenom det nu verkar det dessutom inte ens som om jag fick sagt det jag från början ville ha sagt när jag satte mig och började skriva. Det jag ville säga är först och främst: TACK till alla er som grattade mig på Twitter igår! Det betydde hur mycket som helst för mig och jag vill bara spara vartenda ett av dem och lägga dem under min kudde. Det andra jag vill säga är: jag älskar er så himla mycket (det gäller såklart även er som inte grattade mig på Twitter,haha! ) och trots att jag inte känner er så superväl (okej, er på Twitter känner jag rätt väl) så tycker jag ändå om er supermycket och ni utgör en stor del av mitt liv. Hade det inte varit för er hade jag antagligen slutat blogga efter en månad, men till sommaren har jag bloggat här i tre år och jag ångrar mig inte ett dugg. Jag önskar att jag kunde bjuda hem er alla till mig på sju sorters kakor och tårta i äkta pensionärsanda.
 
TACK SÅ HIMLA MYCKET FÖR ATT NI FINNS (extra tack till er som faktiskt orkade läsa detta inlägg)!
Och ja, jag vet att det är Alla hjärtans dag först imorgon, men jag gör aldrig något annat i tid heller så jag kan ligga gärna publicera det här inlägget idag. Då kanske jag dessutom äntligen är först med något för en gångs skull!
 
/Anna(:
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilket vackert inlägg!
Det är underbart att det finns så mycket kärlek inom bokbloggsfären att man till och med kan dela med sig av den :) Grattis i efterskott förresten!

Svar: Dubbla tack! :D Ja, det är underbart!
bookshelf

2013-02-13 @ 19:38:28
URL: http://bokrecensionernu.blogspot.se
Postat av: [Anna]

Vi boknördar verkar vara rätt öppna för att acceptera andras åsikter och nästan så att det är lite roligt att vi inte alltid älskar samma böcker och faktiskt kan diskutera om varför man ogillade/gillade den. :) Kraaaam på dig!

Svar: Eller hur! Det är helt underbart att vi är så pass öppna som vi är! (förlåt för sent svar förresten,mina kommentarer har krånglat)
bookshelf

2013-02-13 @ 19:58:06
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Lisa

Åh, jag har också tänkt på det här många gånger! Är så lyckligt lottad att jag får vara en del av den fina och BÄSTA blogg-världen (alltså bokbloggare!) Tror som du aldrig att jag fått en elak kommentar! Helt otroligt när man tänker på det. Jag älskar att man kan dela med sig av sina åsikter, och trots att man inte tycker likadant så är det okej och man får absolut inget hat för det.

TACK ANNA FÖR ATT DU HAR DEN FINA OCH JÄTTE BRAIGA BLOGGEN! Hoppas vi syns någon mer gång också!! :D Tack för att DU finns!!

2013-02-13 @ 20:05:27
URL: http://bladvandaren.blogspot.se
Postat av: Tessans Bokblogg

Grattis i efterskott och tack för att du och din fina blogg finns!

Svar: TAAAAACK!:D (sent svar beror på kommentarskrångel)
bookshelf

2013-02-13 @ 20:13:49
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se
Postat av: Amelie

Mysigt inlägg! :) Håller verkligen med om hur underbar och trevlig bokbloggarvärlden är.
Det är faktiskt ganska intressant hur vi här nästan blir skeptiska om för många har samma åsikt, istället för att bli skeptiska eller till och med hatfulla när någon avviker från mängden - så är det ju ofta annars.

Kärlek tillbaka till dig, Anna! <3

Svar: Eller hur! Här är det liksom helt normalt att folk har olika åsikt och folk tycker bara att det är bra!KÄRLEK TILL DIG OCKSÅ AMELIE! Så himla kul att ha träffat dig! :D

Förlåt för sent svar, har haft strul med kommentarerna
bookshelf

2013-02-13 @ 20:30:54
URL: http://ameliesboktips.blogg.se
Postat av: Anna - Boktycke

Tack själv för en superfin blogg! Och säger som Malin grattis i efterskott!

Svar: Tack! :D (förlåt för att jag svarar så sent, det har strulat med kommentarerna)
bookshelf

2013-02-13 @ 21:05:48
URL: http://boktycke.se
Postat av: Louise

Ja, helt klart är den här delen av nätet en ganska trevlig plats att befinna sig på. Bara jämför kommentarsfälten hos de stora bokbkloggarna med dito hos t.ex Blondinbella eller någon dyilk. Huga!

Svar: Eller hur! Här finns det liksom inget hat. Har mycket hellre endast trevliga följare än tusentals otrevliga! Förlåt för sent svar förresten, kommenterarne har krånglat.
bookshelf

2013-02-13 @ 21:15:32
URL: http://louixenpixeln.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vilka fina ord! Och jag håller med dig till 100% och bokbloggsvärlden skulle absolut inte vara desamma utan dig ANNA! Du förgyller så mkt så jag kan inte beskriva det! <3 <3 <3 <3 <3 <3 Du betyder så j*vla mkt för allihopa som bokbloggar! Du betyder mkt för mig! tack för att just du bloggar på den här bloggen, att jag har fått lära känna dig! :D

Svar: TAAAACK! BLIR SUPERGLAD ÄVEN OM JAG INTE VET VEM DET ÄR SOM SKRIVER DET HÄR (dock känns det lite som Frida). Blir så jävla glad av sånt här! Måste spara den här kommentaren och titta på den när jag känner mig nere!
bookshelf

2013-02-13 @ 21:27:38
Postat av: Man

Detsamma, Anna. Och grattis i efterskott!!

Svar: TAACK MAN!:D (sent svar beror på kommentarskrångel)
bookshelf

2013-02-13 @ 21:46:31
URL: http://bokskadad.blogg.se
Postat av: Anna

Vilket fint inlägg! Jag håller med dig om allt, bokbloggarcommunityt är så himla mysigt :)

Svar: Det är bäst! :D (förlåt för sent svar,kommentarskrångel... Suck)
bookshelf

2013-02-13 @ 22:17:27
URL: http://readingthisworld.blogspot.com
Postat av: Elin - Bokparadiset

Vilket fint inlägg Anna, älskar din blogg även om du inte uppdaterar så ofta just nu men det gör en bara gladare när du väl gör det!

Och grattis i efterskott, har inte twitter så jag får grattis dig nu istället! :D

2013-02-13 @ 22:41:15
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Mathilda

Jättefint inlägg:D:D Grattis i efterskott!!
Förresten just nu har vi en tävling på Bokgläntan där man kan vinna bland annat 150 kr i presentkort.
Kika gärna in: http://bokglantan.wordpress.com/2013/02/12/tavling-4/

Svar: TAACK!:D (förlåt för sent svar, har haft krångel med kommentarerna) Jag önskar förresten att jag hade kunnat delta i er tävling,men jag hade verkligen inte tid då :( Trist...
bookshelf

2013-02-14 @ 09:34:53
URL: http://bokglantan.wordpress.com
Postat av: Petra

Grattis i efterskott!! :)
Jättefint inlägg, och tack för att du också finns. <3

Svar: TAAACK:D
bookshelf

2013-02-14 @ 10:32:06
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se
Postat av: Äbba

Vet du vad! Vi gillar dig med! Eller... ja nu kan jag ju bara prata för mig själv, men jag har inga tvivel på de andra! Glad alla hjärtans dag! Jag ser framemot fikan! ^^ Vi ses på lördag! :D

Svar: YAY:D Jag gillar dig också jättemycket Äbba! (och förlåt att jag svarar så sent, har haft problem med mina kommentarer). DET VAR JÄTTEKUL ATT TRÄFFA DIG IGENOCH DU MÅSTE KOMMA PÅ BOKMÄSSAN!
bookshelf

2013-02-14 @ 15:55:54
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag har svårt att tänka mig att något annat bloggcommunity når upp till bokbloggsditot när det kommer till awesomeness. Inte finns det några andra bloggare som har en gemenskap och vänskap som flyttas över till andra kanaler som twitter och vidare ut i "den verkliga världen"?

Hoppas det blir kul i Stockholm och lycka till i kollektivtrafiken! :)

Svar: Eller hur! Älskar att vi kan prata på Twitter och till och med träffas i verkligheten och känna samma sorts gemenskap även där!
bookshelf

2013-02-14 @ 16:23:46
URL: http://ungavuxna.blogspot.se
Postat av: Nea

Okej måste erkänna att jag blev lite tårögd nu. Allt du skriver är så sant, bokbloggarcomunityt är så underbart. Utan det hade vi aldrig blivit pensionärsbuddies liksom<3

2013-02-14 @ 21:18:13
URL: http://boknea.blogspot.se
Postat av: Gudon

Grattis i efterskott !:D

Svar: Tack så mycket! :D
bookshelf

2013-02-14 @ 22:33:54
URL: http://Crazyinbooks.blogg.se
Postat av: Chamilla / Nightrain

Jag förstår vad du menar. Jag har också fått en hel del nära vänner genom min bokblogg och (än en gång precis som du skriver)de kommentarer man får här, vet man är verkligen vad de tycker och jag har inte heller fått ett enda negativt kommentar sedan jag började blogg för ca två år sedan.
Två år! Och du tre! Tänk vad tiden kan gå...
Ibland känner jag att jag försummar bloggen och att det kan gå två veckor innan jag kommer på att jag kanske borde titta till den eller skriva något lite. Ändå märker jag att de stannar kvar och läser de inlägg jag skriver när jag väl gör det. Otroligt och glädjeframkallande.

Förlåt att jag inte skrivit men jag gör det nu;
Grattis på födelsedagen! Något sent, förlåt, men som du skrev i ditt inlägg och det är ett bra citat "Bättre sent än aldrig" ;)
Jag hoppas du hade en super födelsedag, fick fina presenter men främst många fler goda minnen av vänner och familj med glada skratt :D

Och sådan här inlägg behövs skrivas ibland kan jag tycka. Som för att vissa; jag är mänsklig, har egna tankar, idéer och känslor som ibland löper lite amok eller bara helt enkelt behöver komma ut :)

Än en gång, ett sent grattis och ha en fortsatt trevlig söndag. Imorgon är det måndag, en ny dag och en ny vecka med nya möjligheter ;D

Svar: (förlåt att detta svar kommer sent, jag har haft problem med mina kommentarer) Visst är det underbart att man faktiskt KAN försumma bloggen i några veckor och sedan komma tillbaka och ändå ha lika många läsare! Då vet man att de verkligen läser bloggen och tycker om den!
Tack så mycket för grattiset! Jag hade en fantastisk födelsedag!
bookshelf

2013-02-17 @ 13:41:16
URL: http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/
Postat av: Beate

Vad fint skrivet! Det sammanfattar verkligen hela bokbloggarvärlden, som verkligen förtjänar all kärlek i världen <3 Folk som inte är del av denna gemenskap har nog svårt att förstå hur mycket uppskattning som cirkulerar, men det är skithäftigt och roligt att vara med om det! Tack detsamma!!! :D

Svar: Eller hur! Håller med om det du säger till 100% Finns nog få community som har en så underbar och vänlig stämning som vi har (ursäkta atat jag svarar så sen tpå den här kommentaren.Jag har haft mycket problem med min blogg den senaste tiden, men eftersom ni är trevliga står ni ut med det ;))
bookshelf

2013-02-17 @ 13:57:36
URL: http://bokbeate.blogspot.com
Postat av: Jennie

Aaw, vad fint!! :') Jag blir så himla glad när jag läser/hör om er bokbloggare, verkar vara världens mysigaste stämning! Wiie. Kraam fina!

Svar: YAY:D Ja, det är sannerligen världens finaste community!
bookshelf

2013-02-19 @ 17:22:14
URL: http://jenniedorotea.blogg.se
Postat av: Chamilla / Nightrain

Förlåt Anna, jag försökte läsa ut din bok men det gick helt enkelt inte...
Här är en länk till min (korta) recension av den.

http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/2013/february/recension-feb-halv-2a.html

2013-02-20 @ 21:41:53
URL: http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie

Fint inlägg och glad alla hjärtans dag i efterskott!

Svar:
bookshelf

2013-02-23 @ 10:30:00
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.com/
Postat av: Anonym

ANNA VI ÄLSKAR DIG LIKA MYCKET SOM DU ÄLSKAR OSS! Håller med om allt du skrev! Och sju sorters kakor, I'm ready!

Svar:
bookshelf

2013-02-28 @ 20:04:54
URL: http://bokclara.blogspot.se/
Postat av: Zozzo

Jättefint inlägg! Känner precis som du när det kommer till vårt bokbloggarcommunity ^^ Det är grymt att få prata med er, för ni är alltid så schyssta. Och dina inlägg är alltid intressanta, så det är bra att du inte bryr dig om att skriva så perfekt som möjligt. De är jättebra ändå ^^

Svar: TACK SÅ JÄTTEMYCKET ZOZZO! Nu blev jag jätteglad (och ursäkta för att jag svarar så sent, har haft problem med att svara på kommentarerna.) Älskar bokbloggarcommunityt,precis som du!
bookshelf

2013-03-04 @ 11:32:02
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Postat av: Äbba

Awww tack du! Självklart kommer jag till bokmässan! Det var längesedan mamma bokade hotell!! xD (Y)

Svar: Ofta ni redan bokat! Funderar faktiskt på om jag ska stanna mer än en dag i år!
bookshelf

2013-03-08 @ 17:50:04
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0