The Bucket List (6)

Om det inte hände något förra veckan så har det varit precis tvärtom den här veckan. Den här veckan har jag gjort så mycket på listan att jag funderar på att spara några punkter för att kunna ha något att visa er senare.
 
 
 
Yaay! Jag vet inte om ni ser det, men det står 1511 och det är så många kilometer som jag cyklat sedan jag skaffade cykeldatorn någon gång i augusti förra året. Den står alltså på lite mer än 150 mil just nu. När jag bestämde mig för att ha det här målet lite tidigare i sommar låg jag kanske på ca 133 mil, så att komma till 150 var inte suupermycket, men jag är ändå glad att jag klarade det!
 
 
 
 
TITTA VAD JAG BAKADE! Någon slags chokladsnittkakamojs. Jag och min syster klev upp tidigt en dag (faktiskt klockan halv 7) eftersom vi skulle åkt på picknick, men det blev inte av på grund av mulet väder så vi satte igång och bakade istället. Jag bakade chokladbollar och de här snittarna och min syster bakade apelsinmuffins med chokladfrosting. MUMS. Hembakade kakor slår köpta kakor med hästlängder (eller kaklängder). Någon bild på chokladbollarna blev det inte och de är redan slut så det finns inte mycket att ta kort på.
 
 
 
 
 Det här ser inte mycket ut för världen (och ärligt talat är det väl inte direkt det), men det är i alla fall en ny maträtt som jag lagade den här veckan. Pasta och tonfisksås (och det är ungefär här ni börjar applådera)! Gott tyckte jag i alla fall att det var, min syster lät dock inte riktigt lika övertygad. 
 
 
 
 
Jag och min syster bestämde oss väldigt spontant en morgon för att ge oss av på en cykeltur och även äta frukost på denna lilla cykeltur. Klockan var runt 9 (inte något jag skulle kalla supertidigt, men ändå) när vi gav oss av med vår frukost och våra cyklar. Vi stannade till för att köpa jordgubbar och sedan åkte vi och satte oss för att äta frukost. Solen sken, det var riktigt varmt och allt var så där perfekt fridfullt, ÄNDA TILLS KLUMPIGHETENS DROTTNING (det är så hon gillar att kalla sig själv) GJORDE ENTRÉ! THIS IS WHAT HAPPENED:
 
 
Klumpighetens drottning är nämligen min syster och hon var alldeles förfärligt hungrig och skulle sträcka sig över mig och min kaffemugg för att nå smörgåspåsen. I ena sekunden satt jag i skräddarställning framför min kaffemugg och i nästa sekund gjorde jag inte det. Då flög jag nämligen upp som en stucken gris och hoppade runt och kastade av mig alla kläder jag hade på mig (okej, bara min ena sko och min strumpa) för att kunna köra ner foten i vattnet som fanns ungefär en meter bort. Som tur var. Annars hade jag väl inte haft foten kvar vid det här laget. Hon hade nämligen råkat spilla ut min kaffemugg med rykande hett kaffe. AJ. Rumpan kunde jag dock inte göra så mycket åt eftersom jag tyckte att det fick räcka med att jag hade tagit av mig skon och strumpan. Men annars var det en riktigt mysig frukost, om än lite blöt och kaffeluktande. Men både skorna,foten och rumpan har återhämtat sig vid det här laget så nu tycker jag mest bara att det är ett roligt minne!
 
 
 
 
Jag tror, men vet inte helt säkert, att Emelie blev ganska så förvånad häromdagen när hon förstod att jag helt utan egentlig anledning hade skickat en bok till henne. Som ni ser så har jag bäddat in videon här så om ni vill se vilken bok hon fick kan ni alltid titta på videon!
 
Det var allt för mig den här veckan! Nästa veckas inlägg kommer bli en aning sent eftersom JAG ÄR I LONDON DÅ! 
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är så dålig på att kommentera, men nu ska jag banne mig göra det: Älskar de här inläggen! Bucket Lists med lite "resultat" är ju skitkul! Och så ett sent svar på din kommentar på mitt inlägg: Jag ska till bokmässan på lördagen och kommer vara på själva mässan cirka 12-17 :) Åååå, vad kul, ser fram emot att träffa dig med!!! :D Läsalot var verkligen jättekul, så fastän jag inte deltog så aktivt var det kul att läsa andras uppdateringar och reflektioner om det. Hoppas som du på att det blir en tradition!

OMG LONDON!!!! Hälsa staden från mig!!!

Svar: Och jag är så dålig på att svara, men nu ska jag också göra det! Vad kul att du tycker om de här inläggen! Det gjorde mig verkligen glad att höra! :D Jag ser fram emot att träffa dig igen!
LONDON VAR HELT UNDERBART! :D (många utropstecken överallt)
bookshelf

2013-07-28 @ 19:54:18
URL: http://readingthisworld.blogspot.com
Postat av: Petra

Jag är sjukt imponerad att du har cyklat över 150 mil. Jag har kanske cyklat 10 mil sedan jag fick min cykel förra våren. :)

2013-07-30 @ 10:52:11
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se
Postat av: Elina

Svit vad du har cyklat människa! För det är väll långt för ett år? Eller? Hur som Helst bra jobbat!

2013-08-08 @ 23:26:17
URL: http://marklarsbooks.blogg.se
Postat av: Frida

Herregud, du hann ju med mycket! ;)

Svar: Eller hur! Jag har hunnit med supermycket!:D
bookshelf

2013-08-08 @ 23:47:31
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0