Vad råkade jag precis göra?

Hittade de här böckerna i reakällaren på min bokhandel för 19 kr styck och kunde bara inte låta bli att köpa dem. Suck... Som ni kanske vet ska jag läsa första boken i bokcirkeln, men jag vet inte om jag kommer tycka om den. Därför förstår jag inte varför jag gick och köpte del 3,4 och 5. Men jaja, jag skyller på att de faktiskt var billigare än om jag skulle köpa dem på internet.
 
Dock märkte jag att det i ena boken såg ut såhär. Sidan är vikt och det GÅR INTE att vika tillbaka den. Alltså ligger halva sidan 63 och halva sidan 64 invikt eller inhäftat, jag vet inte. Att få ut sidan till sin normala storlek går i vilket fall inte. Man brukar inte få byta reaböcker,men det är ju faktiskt fel på den. Ett fel som gör att jag inte kan läsa den. Borde jag gå och klaga?
 
Har ni gjort något spontant och konstigt inköp (överhuvudtaget) den senaste tiden?
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: [Anna]

Du borde kunna kontakta förlaget om inte annat, förklara läget och fråga i alla fall :)

Svar: Jag tror jag går tillbaka till butiken och säger till. Får hoppas att det räcker :)
bookshelf

2013-05-31 @ 17:34:20
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Elin - Bokparadiset

Det skadar ju inte att klaga iaf :P

Svar: Nej, eller hur. Det ska jag göra! :)
bookshelf

2013-05-31 @ 18:17:04
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Malin

Såklart du ska klaga, rea eller inte, det är ett fel och du har faktiskt betalat för en bok utan defekter. Det hade varit annat om de sagt till dig att det var trasigt när du köpte den, du har rätt till en ny bok eller pengarna tillbaka.

Svar: Ja, jag har bestämt mig för att gå tillbaka med den och säga till :)
bookshelf

2013-05-31 @ 19:56:46
URL: http://bokrecensionernu.blogspot.se
Postat av: Carro

Bra köp! Men gå tillbaka och få en ny bok :)

Svar: Ja, jag tror jag ska gå tillbaka och säga till. :)
bookshelf

2013-05-31 @ 21:51:59
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Chamilla Magnusson

Jag gick och köpte Hotet innefrån och Fjällgraven. En sann-thriller historia om livet som medlem inom Hellsangels och en deckare. Absolut inget jag läser egentligen, men något fick mig att köpa dem ändå... :S

Svar: Haha okej(: Det är kul att köpa sånt som man annars inte läser, fast man kan ångra sig lite ibland.
bookshelf

2013-06-03 @ 23:21:09
URL: http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/
Postat av: Chamilla Magnusson

Ja, en del. Folk kommenterar alltid hur mycket, FÖR mycket, böcker jag har och hur mycket pengar jag har ståendes i hyllan till ingen nytta enligt dem. Det börjar bli riktigt tröttsamt... jag vet att de flesta av mina bok köp är på impuls men jag gillar mina böcker. Varför kan de inte förstå det? Dem är mina ciggareter, min choklad, min "shopping-svaghet", min drog. Sen att vissa böcker är dyrare än andra är en annan sak, men sen handlar jag kanske inte några st på en vecka eller två...

2013-06-04 @ 23:15:26
URL: http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0