5 frågor- tagg

Hejsan svejsan i lingonskogen! Har ni det bra? Det är bara en vecka kvar till Bokmässan nu (om en vecka är den nästan slut vid det här laget men låt oss verkligen inte tänka på det nu) och jag är excited som bara den! Men det var inte det jag skulle prata om. Nej, jag har nämligen blivit taggad av hela TRE personer till att göra den här taggen. De som taggade mig var Inutienbok, Pia och Nelly (om ni taggat mig och jag har missat det får ni gärna säga till mig). Det man ska göra är i alla fall att svara på 5 frågor och här kommer dem:
 
1. Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig till att börja blogga?
Det fanns en tid i mitt liv då jag spenderade all min tid på en sida som heter GoSupermodel. Där hade jag en hel del vänner och tre av dem hade bestämt sig för att skaffa en bokblogg och frågade mig om jag ville vara med. Först vill jag inte vara med eftersom jag avskydde bloggar på den tiden, men sedan lät jag mig övertalas och är inte det ungefär det bästa som hänt? Grupptryck kan vara bra ibland! Alla andra har hoppat av sedan länge, men det är skönt att driva bloggen själv. Innan jag började blogga här hade jag förresten ingen som helst aning om att det fanns något som hette bokbloggar (det fanns inte så många på den tiden heller), så det var helt nytt. (tycker ni förresten inte att det är snyggt att alla "jag" kom precis under varandra?)
Så här såg vår första header ut.
 
 
 2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
Eftersom det här är en bokblogg blir ju ämnet oftast något som har med böcker att göra, men det händer även att jag skriver om lite vad som helst som jag känner för att skriva om just då. Kan bli lite filmer och musik, men även helt random saker. Tycker att det kan vara kul att ha lite personliga inlägg ibland också SÅ ATT NI KAN LÄRA KÄNNA MIG (fråga inte vad som hände där).
 
3. Vad vet de flesta inte om dig?
De flesta vet nog inte att jag ville bli modell när jag gick på mellanstadiet. De som känner mig nu och får veta det har dessutom väldigt svårt att tro på det. Men det är sant. Tänkte nästan ansöka till tidningen Julias modellmojs, men som tur var gjorde jag det inte. Ser ju inte direkt ut som nya Twiggy så det var väl tur.
 
4. Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
T-shirtar, bekvämt och tråkigt. Jag vet att alla har tolkat den här frågan lite som de vill och jag kände mig inte sugen på att skriva min bokstil så jag tog min enormt tråkiga klädstil istället. 
En av de få tröjor jag äger som inte har en dödskalle som motiv
 
5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Läsa (såklart), se på TV-serier, sitta vid datorn, umgås med vänner, vara ensam, spela fiol och piano, äta kakor, umgås med familj och släkt (och nu försöker jag desperat komma på något mer intressant och spännande men det går bara inte. Jag har ingen personlighet).
 
Hoppas ni gillade inlägget! Har funderat på att göra en frågestund så ni kan fråga ännu mer, men vi får se hur det blir.

Nu sitter ni säkert och undrar hur det går med den där tävlingen jag lovade. Ja, det går sådär. Jag har så mycket att tänka på för tillfället att det bara blir pannkaka av allt ihop. Helst skulle jag bara vilja komma på en idé till gymnasiearbetet för det är det som blockerar allt annat för tillfället...
 
/Anna(:
 

Kommentarer
Postat av: [Anna]

Lycka till med gymnasiearbetet, blev dock nyfiken vad du går för linje :)

Svar: Tack! Jag går humanistiska! :)
bookshelf

2013-09-21 @ 18:18:04
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Elin - Bokparadiset

Ja det är ju himla svårt att avsluta alla dom där serierna också!

Ja jag kommer va på mässan på lördag, på bloggträffen också dessutom!!!

Svar: Nice:D Ser fram emot att träffa dig!
bookshelf

2013-09-23 @ 15:35:16
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Jennie

Kom inte här och säg att du inte har en personlighet! Du om någon har det :) Kraaaam

Svar: Hahah^^ Taack Jennie <3
bookshelf

2013-09-24 @ 19:51:32
URL: http://jenniedorotea.blogg.se
Postat av: Nathalie

Åh, Gosupermodel <3

2013-09-28 @ 14:44:28
URL: http://www.magicalbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0