The Bucket List 2014 (4)

 
Idag lagade jag och min syster mat och då gjorde vi det här, som vi faktiskt aldrig gjort tidigare. Precis som maten vi lagade förra året är också den här sjuuukt komplicerad. Ända sedan vi var små har vi kallat det här för risotto, men det är ju verkligen ungefär så långt från risotto man kan komma (förutom riset), så jag vet faktiskt inte var det namnet kommer ifrån. Särskilt gott ser det inte heller ut att vara, men det var det!
 
 
Kan ni gissa vart jag har varit? Va, kan ni det? Om jag ger er den här ledtråden då: varannan affär - minst - i den här staden var en polkagrisaffär. Om ni gissade på Gränna så har ni helt rätt! Jag har varit i Gränna tidigare, men jag var typ tre år gammal och minns inget så jag räknar inte det. 
Jag varnar er också för att INTE glömma SD-kortet till kameran om ni ska till Gränna. Vi jagade runt hela förmiddagen efter ett ställe där de sålde SD-kort, men det enda de säljer här är polkagrisar. Så kom ihåg SD-kortet så att ni kan fota alla polkagrisar!
 
 
Detta är alla olika som vi köpte! Fläder var tyvärr inte så god som jag hade hoppats...
 
Sedan besökte vi också Vadstena som hade coolaste och största kyrkan, och även världens finaste strandpromenad där alla satt på gräset och läste. Jag fick världens lust att bara slå mig när bredvid alla som läste för att läsa lite jag också!
 
Världens mysigaste "kafé" hade de där också!
 
Sedan besökte vi också Motala (som jag faktiskt aldrig besökt), där vi spenderade största delen av tiden med att försöka hitta ICA Maxi. Sedan spenderade vi hemvägen med att försöka fly undan världens regnoväder, och misslyckades två gånger. Men ärligt, vem behöver se ut genom rutan när de kör? Helt överskattat om ni frågar mig!
 
Den här veckan lyckades jag inte pricka av så många punkter och det gör mig oroad för kommande veckor...

Vad har ni gjort i veckan?
 
Andra som uppdaterar om sin Bucket List:
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Alba - Boklyckan

Åh, ser riktigt gott ut! Älskar minimajs, vattenkastanjer och bambuskott (det såg ut som att det var det i) :)

Omg, skämtar du med mig!?! Var du i Gränna?? Återigen: Oh. My. God. Jag bor där, yay!! :D Älskar Gränna haha! Hur länge var ni där? Vad gjorde ni? Gick ni förbi Grennaskolan (jag studerar där)? Okej, känner mig väldigt frågvis nu haha ;) <3

Svar: Du har rätt om ingredienserna i maten, och jag älskar det också! :D
Åhnej, vad tråkigt att jag inte visste att du bodde där! Gränna var jättemysigt! :) Vi var bara där under en dag och vi gick omkring lite, tittade in i affärerna som fanns och köpte polkagrisar (såklart^^) Jag tror nog inte vi gick förbi Grennaskolan, men det kanske vi gjorde utan att jag la märke till det :)
bookshelf

2014-07-14 @ 13:43:19
URL: http://boklyckan.blogspot.se
Postat av: Alba - Boklyckan

Och förresten, var ni på Gränna Polkagriskokeri? Min bror jobbar där, iiiihh ^^ Han är bagare haha :D

Svar: Oj, jadu^^ Inne i själva stan så var jag typ inne på varenda polkagrisaffär som fanns, så chansen är stor att vi var där inne om det ligger i stan :D
bookshelf

2014-07-14 @ 13:46:12
URL: http://boklyckan.blogspot.se
Postat av: Elen [bokpotaten]

Gränna är en av sommarens utflykter jag försöker få till. Men ingen vill/orkar/tar sig tid att följa med, så förmodligen får jag åka själv. Men, men bra potatis reder sig på egen hand. Var du på Andree-museet? Va, va, va?! För om du bommade det så är jag inte helt säker på att det räknas som ett Gränna-besök. (Eller du kanske inte läst Bea Uusmas bok än? Hmm, do it!) Härligt inlägg! :)

Svar: Nej, vad tråkigt att ingen vill följa med! Det är ju jättemysigt i Gränna och i städerna runt omkring!
Jag var tyvärr inte på museet... :( Jag har inte läst boken heller än, men jag är faktiskt rätt sugen på den! :) Tack! :)
bookshelf

2014-07-15 @ 19:51:32
URL: http://bokpotaten.blogspot.se/
Postat av: Alba - Boklyckan

Okej, nu börjar det bli lite pinsamt, kommenterar det här inlägget för tredje gången nu, hehe. Menmen, jag har taggat dig: http://boklyckan.blogspot.se/2014/07/tmi-taggen.html :)

Svar: Det är verkligen inte pinsamt! Det som är pinsamt är ju att du har hunnit kommentera tre kommentarer och jag inte har hunnit svara på någon förrän nu!^^ Tack så JÄTTEMYCKET för taggen! Förhoppningsvis kan jag få lite egentid hemma och då spela in en video där jag gör den här taggen! :D
bookshelf

2014-07-17 @ 19:07:15
URL: http://boklyckan.blogspot.se
Postat av: Klara

Vad roligt med alla punkter att pricka av! :)

Svar: Ja, det är jätteroligt! Man blir motiverad att hitta på saker :)
bookshelf

2014-07-18 @ 12:42:41
URL: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0