Liebster Award


 
 Länka tillbaka till personen som nominerade dig
Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig
Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare 
Göra 11 frågor till dem som du nominerar
Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar
 
 
 Tack till Elina, Lena och Klara för taggen/nomineringen!
 
Här kommer mina frågor:
1. Häller du ketchupen direkt på pommes fritesen eller i en liten klick bredvid?
2. Hur och varför valde du ditt bloggnamn?
3. Om du fick välja en dag att återuppleva i ditt liv, vilken dag skulle du välja?
4. Vad är det mest exotiska/ovanliga du har ätit?
5. "Brott och straff" eller "Mein Kampf", vilken bok väljer du att läsa?
6. Vilken är din drömbil?
7. Om du stötte på en livs levande alien i en glänta i skogen, vad skulle du göra?
8. Du är osynlig för en dag. Vad är det första du gör?
9. Föredrar du att baka, eller laga mat?
10. Vilken huvudkaraktär från en bok/TV-serie/film skulle du vilja byta plats med?
11. Vad är din åsikt om skönlitteratursläsningen i skolan?
 
De jag taggar (vissa av er har säkert redan blivit taggade tusentals gånger, men jag tvingar er att svara på mina frågor ändå:
 
Det här är inte 11 stycken, så om du inte har blivit taggad eller bara vill svara på mina frågor, go ahead!
 
/Anna(:
  

Kommentarer
Postat av: Klara

Det var riktigt kul att lyssna på dina svar! Haha även om du var osäker på några av frågorna så tolkade du de ändå rätt! :)

2015-04-23 @ 16:56:08
URL: http://inutienbok.blogg.se
Postat av: Klara

Det var riktigt kul att lyssna på dina svar! Haha även om du var osäker på några av frågorna så tolkade du de ändå rätt! :)

2015-04-23 @ 16:56:08
URL: http://inutienbok.blogg.se
Postat av: Lena

Superkul att höra dina svar.

2015-04-23 @ 17:47:05
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Beate

Alltså Anna du är så himla rolig! :D Jag tycker inte att videon var för lång, jag hade kunnat lyssna på dig ännu längre :D Och vad kul att du börjat lyssna på Eld! Du måste ge mig uppdateringar på det ;) Your wish is my command, jag ska svara på frågorna! Kanske till och med i en video... Hm......

2015-04-23 @ 20:58:20
URL: http://bokbeate.blogspot.com
Postat av: Beate

(Alltså Anna this is getting out of hand xD Ska nu försöka svara på dina senaste kommentarer utan att glömma något, wish me luck!)

SV 1: Förlåt!!! Jag känner mig lite skyldig som inte informerat dig om mitt supernatural-tittande... Nu kan jag i alla fall meddela att jag och mitt titt-sällskap såg på andra avsnittet av säsong två i förrgår, den med clownen som vinkade åt de små barnen! HOLY CRAP vad obehagligt det var! xD Men jag gillar det väldigt mycket :D Ser fram emot säsong 4, eller när är det HAN kommer...? ;)

SV 2: Haha nej jag kan aldrig få för många kommentarer av dig Anna ;) <3 Och du låter sannerligen mycket klok! Jag tror att det viktigaste är att all den där klokheten finns i dig, inte att du agerar därefter i varenda situation :)

2015-04-24 @ 19:52:19
URL: http://bokbeate.blogspot.se
Postat av: Emme

Vilken rolig video! :D
Kul att höra dina svar på frågorna ^^
Och åh älskar också Pia Hagmar, sommar rakt igenom hennes böcker :')

2015-04-26 @ 09:22:03
URL: http://bokzoem.blogspot.se
Postat av: Frida

Jag blir alltid så glad när jag tittar på dina videor. Så himla härliga! Spelar ingen roll hur fruktansvärd dagen varit, du får en alltid att bli på bästa humör igen. Och tack så jättemycket för taggen! :D

2015-04-26 @ 23:58:47
URL: http://boooklovin.blogspot.se
Postat av: Amelie

Alltså åh Anna, dina videos gör mig alltid på bra humör!
Blev sjukt sugen på att filma tag-videos nu... Suck, om jag hade tiden så (okej, vem försöker jag lura? När jag har tid gör jag ändå inte sådana saker). Borde också göra GIF-taggen du taggade mig i... september??? Sa vi inte att det skulle ta 2 månader för mig att göra den? Haha, snarare 2 år.
Okej, nu ska jag återgå till att läsa min faktabok om Crime Fiction. Tack för trevlig pluggpaus :)

2015-05-03 @ 23:33:27
URL: http://www.ameliesboktips.blogg.se
Postat av: Nea

HEJJJ TACK FÖR TAGGEN (okej detta är så sent har inte varit inne på bloglovin på evigheter)

Eftersom jag ca ish har slutat blogga svarar jag på frågorna här heheh!

1. Häller du ketchupen direkt på pommes fritesen eller i en liten klick bredvid?
SVAR: Bredvid, lätt annars blir ju pommesen mushy
2. Hur och varför valde du ditt bloggnamn?
SVAR: lol jag tänkte "hmmm jag ska ju blogga om böcker och kallas nea - boknea!
3. Om du fick välja en dag att återuppleva i ditt liv, vilken dag skulle du välja?
SVAR: hjälp vad svårt?? kanske dagen jag läste ut sista Harry Potter-boken (SÅ avis på dig Anna som har det kvar)
4. Vad är det mest exotiska/ovanliga du har ätit?
SVAR: Hmm det är typ svårt när jag är vegetarian, men när jag var på Zanzibar åt jag jack fruit vilket inte finns här i Sverige iaf.
5. "Brott och straff" eller "Mein Kampf", vilken bok väljer du att läsa?
SVAR: Hah trots att du har hemska minnen väljer jag Brott och Straff
6. Vilken är din drömbil?
SVAR: Den där bilen Scooby Doo-gänget åker runt i.
7. Om du stötte på en livs levande alien i en glänta i skogen, vad skulle du göra?
SVAR: Vill säga att jag skulle typ säga "hej" men jag skulle nog bara springa därifrån och ringa DN (mvh sellout).
8. Du är osynlig för en dag. Vad är det första du gör?
SVAR: Hmm skulle typ vara ett creepy fan och smyga in på inspelningen av The 100.
9. Föredrar du att baka, eller laga mat?
SVAR: Laga mat alla gånger <333
10. Vilken huvudkaraktär från en bok/TV-serie/film skulle du vilja byta plats med?
SVAR: Lol tänkte säga Ned Stark från GoT men ångrade mig, så probs Harry Potter eller Taylor Markham i Jellicoe Road.
11. Vad är din åsikt om skönlitteratursläsningen i skolan?
SVAR: I say AYE så länge klassiker blandas med mer samtida böcker som kan fånga intresset hos eleverna. Typ.

Jättekul att höra dina svar på alla frågor blir så glad <33333

Svar: Åhh, så glad att du svarade på taggen trots att du inte bloggar så ofta längre! :D
1. Jag håller verkligen med dig om pommesen! Plus att det blir så himla mycket ketchup om man häller den direkt på.

3. Jag måste verkligen ta tag i HP!

9. KAN VI FLYTTA IHOP SÅ ATT DU KAN LAGA MAT ÅT MIG FÖR JAG HATAR DET!?

Jag älskade att höra dina svar! :D
bookshelf

2015-05-18 @ 22:46:36
URL: http://boknea.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0