Bok till film-tag

För ett tag sedan (och med ett tag sedan menar jag typ några månader sedan) blev jag taggad av Beate (TAAACK!) att göra Bok till film-taggen. Och nu ska jag göra den (för ärligt, inte har ni väl fått nog av alla mina miljoner gifs redan? *host*)
 
Så, vad går det ut på? Av den som taggade mig ( i detta fall är det då Beate) har jag fått sju filmer som har adapterats från böcker, och jag ska reagera på dessa filmer genom att lägga till gifs. Precis som den där andra boktaggen jag gjorde för ett tag sedan. Därefter ska man välja ut sju egna filmer och tagga fem personer.
 
LET'S KÖRA!
Alice i Underlandet (den av Tim Burton)
  
Ella den förtrollade (inte sett)
 
 
Män som hatar kvinnor (inte sett)
 

En prinsessas dagbok 
 
 
Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann (inte sett)
 
Rubinröd (inte sett)
 
Lés Misérables (inte sett)
 
Tack ännu en gång Beate för taggen! Ingen har väl kunnat undgå att jag den senaste tiden har blivit helt förälskad i det här med att använda gifs på bloggen? Nej, tänkte väl det. 
 
Dessa taggar jag (om ni redan har gjort den så ber jag om ursäkt. Såg precis att Beate redan hade taggat flera av er, men jag orkar inte ändra):
Emelie, Anna, Elvira, Klara och Frida
 
De här filmerna vill jag att ni ska reagera på:
City of Bones 
Kalle och Chokladfabriken
Systrar i Jeans
The Shining
The Great Gatsby
När lammen tystnar
Brokeback Mountain (visserligen baserad på en novell, men who cares, det är typ världens bästa film)
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Elvira

Hahaha, nej jag har då iallafall inte fått nog av dina gifs :D tack för taggen - ska jättesnart försöka göra den! (Brukar ofta ta ett tag iofs men jag SKA försöka ..)

2015-01-11 @ 10:17:27
URL: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com
Postat av: Beate

And here I was, thinking you were ignoring my tag! ;D Haha, nej då (jag hade faktiskt glömt bort det lite grand :P ). Brilliant, as always ;) Mer gifs till folket!!

Svar: TJOHO! :D
bookshelf

2015-01-11 @ 17:15:22
URL: http://bokbeate.blogspot.com
Postat av: Beate

Sv på sv: Det är en skrivarlinje i Uppsala! The time is now känner jag bara fastän det är jätteläskigt ;D Vet inte hur hård antagningen är så vi får helt enkelt se...

Svar: Nice! Hoppas att du kommer in! :D
bookshelf

2015-01-12 @ 10:34:39
URL: http://bokbeate.blogspot.se
Postat av: Frida

Haha, nejdå, tröttnar aldrig på dina gifs. ;D

Tack för taggen! Ska försöka göra den i veckan. :)

2015-01-12 @ 11:28:52
URL: http://boooklovin.blogspot.se
Postat av: Klara

Tack för taggen! Kul att se dina reaktioner på filmerna! :)

Svar: Jag ser fram emot att se ditt inlägg! :D
bookshelf

2015-01-15 @ 17:01:06
URL: http://inutienbok.blogg.se
Postat av: Anna

Tack för taggen! Jag ska svara på den så fort jag har klurat ut några bra gif:ar :D

Svar: Tjoho! Ser fram emot det! :D
bookshelf

2015-01-16 @ 12:42:08
URL: http://readingthisworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0