HP4 vecka 2 (fast typ 1 för mig)

Vem är förvånad över att jag inte uppdaterade förra veckan? Vem är förvånad över att jag uppdaterar för sent även denna vecka? Vem är förvånad över att jag inte har nått upp till den här veckans mål än? Vem är förvånad över att jag precis nådde upp till förra veckans mål? Vem är förvånad över att jag egentligen inte ens har koll på vad det är för kapitel man ska ha kommit till den här veckan, eller ens förra?
 
I vilket fall som helst så har jag påbärjat kapitel 9 nu, så hurra för det! Så, till det som ni alla undrar över: Vad tycker jag? Låt oss dela upp det i några små kategorier:
 
1. PROLOGEN (ELLER KAPITEL 1, ELLER GUBBPERSPEKTIVKAPITLET, ELLER VAD DU VILL KALLA DET)
Prologen var SÅ bra! Den var superintresseväckande och lyckades skapa en jättebra och skrämmade stämning. Det var dessutom roligt att läsa från den gamla gubbens perspektiv. 
 
2. WOW, DET ÄR FAKTISKT INTRESSANT?!
 Som ni kanske minns så var jag inte särskilt förtjust i tredje boken. Jag tyckte att den var väldigt långdragen, och att hela handlingen och karaktärerna över lag kändes platta. Men vad har hänt i fjärde boken?! Helt plötsligt känns karaktärerna jätteintressanta och roliga, och handlingen är inte alls tråkig, trots att nästan inget egentligen har hänt än. Det kanske kan ha att göra med att jag inte alls är lika bekant med den fjärde bokens handling som jag var med den tredje, men jag tror inte att det bara beror på det. Enligt mig känns det redan som att den här boken har mer liv än den tredje, och jag är glad för det! 
 
 
3. DET VAR ROLIGT MED ALLA TROLLKARLAR SOM FÖRSÖKTE SE UT SOM OCH UPPTRÄDA SOM MUGGLARE.
Enough said.
 
4. J.K ROWLING MÅSTE HA TYP VÄRLDENS LIVLIGASTE FANTASI?
Enough said, igen. Men ärligt, hur gör hon för att komma på allt?
 
Jag hoppas att jag ska hinna ta ikapp det jag ligger efter, men ärligt talat har jag inte för stora förhoppningar (som vanligt).
 
/Anna(:
 

Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Åh, jag har fortfarande inte läst färdigt hela Potter-serien. Skäms på mig!

Svar: Det har inte jag heller! Men jag försöker att åtgärda det nu :D
bookshelf

2015-07-18 @ 10:24:43
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com
Postat av: Beate

Jag håller med dig om alla punkter ;D Och det blir bara mer och mer intressant!! :D

Svar: Tjoho! :D
bookshelf

2015-07-19 @ 14:47:54
URL: http://bokbeate.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0